Annons:
Etiketthamster
Läst 651 ggr
Jag<3Hamstrar
6/14/19, 6:53 PM

Namn?

Har haft många hamstrar under mitt liv, och det var inte alls längesedan mina två dvärgar dog.

Vill så gärna skaffa mig en till hamster (min mamma vill inte det) men det är ju jag som kommer ta hand om den, och betalar allt själv, så det ska väl inte vara några problem eller??

Skulle gärna vilja ha namnförslag, så skriv gärna så många ni kan.

Gärna något gulligt

Har inte bestämt mig om det ska vara en hane eller hona, eller om det ska vara dvärg eller guld, men ni kan skriva namn som passar båda. Kommer givetvist presentera min lilla krabat när jag väl skaffat en (under sommarloveT)

Annons:
Cosmonautens
6/14/19, 7:45 PM
#1

Eftersom du troligtvis är minderårig bestämmer dina föräldrar, alltså kan du inte göra så mycket när de säger nej. Du skulle dock kunna prata om dina kunskaper, planer m.m. Dvärghamstrar ska bo ihop med minst en artfrände enligt lag, men det gäller inte om hamstern inte trivs med kompis, ska gå i avel eller är Hybrid. Du kanske kan ta över en omplacering som är ensam om dina föräldrar tillåter. Annars köp från uppfödare :) Har tyvärr inga namnförslag!

Jag<3Hamstrar
6/14/19, 8:06 PM
#2

#1 Gud vet allt om hamstrar och det vet min mamma också, är 14 så kan ju hantera dem, så länge jag fixar allt själv och sådant är min mamma med på det, jag vet även också att min mamma vill ha en även fast hon inte visar det

Belllllla
6/16/19, 11:37 PM
#3

#0 känner igen mig den situationen där föräldrarna säger nej, jag fick sitta och diskutera med min mamma ett tag om att jag är redo att ha en hamster, du behöver inte betala något jag vet riktigt mycket om hamstrar osv. Till slut fick jag en hamster och min mamma är typ schokerad att jag tar hand om den så bra och att jag lyckats betala allt själv, har haft min dvärgis i snart ett år. Nu har min lille bror som bara är 8 oxå fått en hamster som här helt mitt ansvars område med tanke till att man inte kan ge en 8 åring ansvaret för ett helt liv! Det är bara det att den står på hans rum😂🤪men jag ser till att den får komma ut i våra hamstrars hage och springa och leka 30-60min varje dag, att den får mat vatten osv. Jag är själv oxå 14år, det är jobbigt att höra folk säga” du är bara 14 du vet inte hur man Tar hand om ett djur” eller ”stackars hamster den är nog bort glömd om en vecka” jag menar folk köper hundar för att en 6 åring vill ha en men jag som är 14 ska inte klara av att ha en hamster😂🤦🏼‍♀️ Men jag tycker att du borde skaffa en hamster om du känner att du är redo att ta ett helt liv i dina händer! Men du måste komma på en smart plan för hur du ska övertala din mamma🙈🙉 Sen tycker jag att Skruffis är ett fint namn på en hamster min hamster heter Pim-Pim (Pim) och min ”lillebrors hamster” heter pluttis😂🐹dem är bägge dvärg hamstrar🙉lycka till!🙃

Jag<3Hamstrar
6/16/19, 11:54 PM
#4

#3 Äntligen nån som känner igen sig! Min mamma är inte så svår att övertala för hon vet hur bra jag tar hand om mina djur (har fler just nu och har haft) och hon går med på det så länge JAG tar hand om den, och inte tröttnar efter en vecka (vilket jag aldrig skulle göra) och så länge jag betalar själv osv.

Skruffis var ett gulligt namn, beroende på var jag köper den får vi se vad namnet blir.

Och jag håller helt med dig om det där med att 6åringar får en hund, och det är mycket mer ansvar än en hasmetr (om man tänker på det viset) så varför skulle inte vi 14 åringar få ha en hamster.

Belllllla
6/17/19, 12:11 AM
#5

Exakt!!! 👌🏻🤜🏼🤛🏼

[E.Ama]
6/18/19, 8:33 PM
#6

Haha ni är så söta. Jag tänker på min första hamster, jag var till och med 15-16 och visste att jag aldrig skulle få en. Jag gick och köpte endå. Jag tog hand om han, och det slutade med att alla gillade honom. 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: