Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 618 ggr
Idahamstern
6/12/19, 10:13 PM

Dags att avliva?

Hej! Min hamster andas snabbare än vanligt och ser allmänt sjuk ut, hennes ögon är liksom lite igenklistrade. Vi har torkat av med ljummet vatten som veterinären tipsade om och det hjälper för stunden men kommer tillbaks sen, på nätterna ser jag att hon oftast är vaken och sitter och kliar sig, men jag hittar i gen ohyra i pälsen. Hon springer fortfarande i hjulet och äter och så som hon brukar. Vi ska ringa veterinär imorgon, men jag funderar på att avliva henne. Eftersom att hon verkar så sjuk, men jag är rädd att jag för det i onödan isåfall eftersom att hon ändå springer i hjulet och äter. Skulle ni avlivat? Hon är 1,5 år gammal nu.

Annons:
Cireea
6/12/19, 10:16 PM
#1

Har du varit hos veterinären och tittat efter ohyra? Även om du inte ser dom kan det finnas. Kan vara värt att kolla upp.
Angående ögonen kan det bero på allergi eller sjukdom, låter lite som en förkylning med andningen och igenklistrade ögon. 

Det är egentligen svårt att avgöra för oss, vi ser inte hamstern dagligen och kan avgöra hur hennes mående påverkar livet. Tycker du själv att hennes liv verkar vara ett värdigt liv som det är just nu? 

Jag hade åkt in och gjort en ordentlig hälsokontroll och sedan tagit ett beslut utifrån den undersökningen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: