Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 423 ggr
lollopops
2019-06-09 13:28

Lära hamster dricka ur vattenflaska

Hej! Jag har en vintervit dvärg som inte vet hur man dricker ur vattenflaska, jag har alltid vattenskål till honom men nu önskar jag att han lär sig vattenflaskan. Har ni någon erfarenhet/tips på hur jag ska gå tillväga? Jag provar att ta fram honom till flaskan ibland och petar lite på flaskan så jag får vatten på fingret och ”visar” för honom, ibland slickar han lite på mitt finger men inte varje gång.

Annons:
-Aida-
2019-06-09 15:09
#1

Dvärghamstrar kan gå länge utan att dricka så när du visar honom hur han ska göra kanske han inte är törstig. Jag har aldrig varit med om att man ska lära ut hur man gör med flaska, alla mina djur jag har haft har fattat direkt när jag bytt från skål till flaska även om de inte levt med flaska förut. De har otroligt bra luktsinne och kan känna lukten av vattnet i flaskan.

Cireea
2019-06-09 16:02
#2

Aldrig varit med om att en hamster inte förstår flaskan, dom dricker sällan så därför kan det ta ett tag innan man ser dom använda den. Dom känner lukten av vatten, precis som #1 säger och vet var vattnet finns. 

Oroa dig inte!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lollopops
2019-06-09 16:38
#3

Ok, då kan det vara vara så enkelt att han väljer skålen istället för flaskan, då tar jag undan skålen och håller ett öppet öga ifall han dricker ur flaskan 😊 tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: