Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
Hamster

Vilket hö ska man ha

2019-06-03 20:42 #0 av: [Coorneliaa]

Hej
Tänkte testa och erbjuda ha till hamstrarna
Men undrar vilken sort man ska ha?

Vet att det måste vara ganska mjukt

Om det finns nått bra på granngården som funkar skulle det va super ska åka och ”storhandla” till hamstrarna imorgon

Anmäl
2019-06-03 20:48 #1 av: [Coorneliaa]

Undrade även om man kan ge dem här hundkexen till hamster
Den gula ringen fick man i en adventskalender som var för hamstrar och har letat överallt efter dom då min guldis älskade dom och hittade dom nu i hund godiset
Lite oväntat när man tror det är hamster godis

Och sen med dom små går dom och ge?

Vet att det finns en tråd för detta men tänkte när jag ändå var inne på ämnet granngården

https://www.granngarden.se/hundkex-granngarden-kexring-majs-10-kg/p/1243722

https://www.granngarden.se/hundkex-granngarden-duo-mini-3-smak/p/1243719

Anmäl
2019-06-03 21:15 #2 av: Cireea

Mjukt ängshö är det man ska ha om man vill ge hamstrarna. Dom brukar dock boa med det och inte äta. 

Det brukar gå bra att ge dom där typerna av kex/godis som är till hund. Läs dock på innehållsförteckningen, undvik såna med socker i exempelvis. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-06-03 21:29 #3 av: [Coorneliaa]

Ja precis tänkte att den sorten skulle funka
Och hade tänkt att ha det som bomaterial till min kines då hon inte gillar att boa med toapapper

Anmäl
2019-06-04 13:59 #4 av: [Coorneliaa]

Denna var den enda jag hittade som inte vart stora höttande om ni fattar
Funkar den?

Såg också efteråt jag köpte den att ena hörnet var öppet ska jag frysa in det då om nån ohyra kommit in?

Anmäl
2019-06-04 13:59 #5 av: [Coorneliaa]

Glömde bilden

Anmäl
2019-06-04 14:17 #6 av: Cireea

Om du tar det i handen och knyter näven runt höet, hur känns det då? 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-06-04 17:57 #7 av: [Coorneliaa]

Det känns inte så mycket när man knyter handen runt höt förutom Vissa strån som är lite större som sticks

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.