Annons:
Etikettguldhamster
Läst 578 ggr
[E.Ama]
5/31/19, 5:08 PM

Kär i hjulet

Hur länge springer era små i sitt Hjul? Min springer mest hela tiden när han är pigg på kvällen och gör helst inget annat. I buren/golvet/hagen, spelar ingen roll, finns ett Hjul så ska han in. Han har fått massa egengjorda aktiveringssaker som labyrinter, grävlådor, kartonger, grenar, tunnlar, sandbad,samt köpta saker som hus, klättringsaker. han luktar bara på det lite sen är det hjulet som gäller, gräver aldrig nånstans fast de finns möjligheter. Tar jag bort hjulet från han så börjar han klättra väggarna, springa runt för att titta o lyssna efter mig, han ser mig från 1.5 m och springer mot mig för att bli upplockad och lämnad till ett ställe med Hjul. Han verkar bara vilja ha sitt Hjul hela tiden ( när han är aktiv o pigg på kvällen). Jag har ingenting emot detta, men undrar bara hur vanligt det är? Alltså att bara vara intresserad av hjulet och inget annat. Sen undrar jag om jag kanske gör nåt fel, borde ändra nåt eller liknande?

Annons:
91Marran
5/31/19, 5:13 PM
#1

Min dvärg älskar sin platta. Hon bryr sig inte om annat. Hade en större Bur innan men hon var bara i delen där plattan var, så hon fick sin gamla Bur igen och där trivs hon bättre.

Mvh
Mig

Cireea
5/31/19, 6:29 PM
#2

Tänk på att hamstrar springer många kilometer i det vilda, därför är det inte konstigt att våra hamstrar springer väldigt länge i hjulen under kvällar/nätter. 

Det man ska se till är att hamstern ändå sköter sina behov och mår bra. Det vill säga att hamstern ändå sover, äter, dricker etc. 
Det är när hamstern är manisk och inte längre gör sina dagliga behov som man ska ta bort hjulet och låta hamstern använda det under kontrollerade former, eller inte alls under en period.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[E.Ama]
5/31/19, 8:43 PM
#3

#2 Han får ha hjulet hela tiden. Han går upp, äter och gör sina behov, sen är det hjulet 4-6 timmar med pauser, och sedan godnatt igen. Det som förvånar mig är att allt annat står i stort sätt orört varje dag. Det enda jag lyckats få han o pilla med är "mat i toarulle". Jag hör alltid om hamstrar som gräver och stökar omkring i buren, men är de lika vanligt att dem inte gör sånt och endast springer i sitt Hjul som aktivitet?

Cireea
5/31/19, 8:57 PM
#4

#3 Var lugn, 4-6 timmars löptid med pauser låter rätt normalt.
Jag har haft massor av hamstrar och mött all typer, vissa gräver och gnager medan andra älskar att springa. Jag oroade mig aldrig och brydde mig inte om deras långa löprundor så länge dom i övrigt mådde bra och gjorde sina dagliga behov. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[E.Ama]
5/31/19, 9:16 PM
#5

Okej tack. Jag är aldrig orolig över hur mkt han springer, bara förvånad hur lite annat han gör, och kanske lite orolig över att jag inte har inrett bra nog för honom.

AnAnd20
5/31/19, 10:33 PM
#6

Har ni sett trailern till Husdjurens Hemliga liv 2? Om inte se den, så kommer ni att förstå hur era hamstrar känner sig när de springer i sina Hjul. 😂

https://youtu.be/Llgin_ATkZU?t=55

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Annons:
[E.Ama]
5/31/19, 11:49 PM
#7

Haha, sluta spring då! 😂

AnAnd20
6/1/19, 10:09 AM
#8

#7 Om det vore så enkelt, så hade de nog gjort det. 😂

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

[E.Ama]
6/1/19, 1:13 PM
#9

Min väljer hjulet före fria golvet och paradis hagen. Han vill springa o springa och aldrig komma någon vart! 😆

Upp till toppen
Annons: