Annons:
Etikettguldhamster
Läst 823 ggr
Elmaa
5/30/19, 4:48 PM

Kissar mycket

Min guldhamster,8 månader ungefär, har börjat kissa 1/4 av hennes kisslåda på bara 1 natt. Kan inte minnas att det vart så innan. Vad kan detta bero på?

Annons:
Elmaa
5/30/19, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på kisslådan,men jag hade redan tvättat ut den från kissklumparna

Elmaa
5/30/19, 5:29 PM
#2

Såg att hon hade något vid sidan på munnen,ska försöka ta kort på de sen,så de är ju också något jag vill hålla utkik efter om de e farligt

91Marran
5/30/19, 5:44 PM
#3

Har han ätit mycket vattenrik mat?

Mvh
Mig

Cireea
5/30/19, 6:51 PM
#4

Kan det vara vatten? 
Vissa hamstrar får för sig att fylla kindpåsarna med vatten som dom sedan släpper ned i sandbad/kisslåda. Hört många som haft hamstrar som gjort så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
5/30/19, 7:26 PM
#5

#3 hon får grönsaker var 3dje dag,men emellan brukar jag ge henne lite vattenmelon o blåbär då vi köpt massa av de nu och hon älskar det. #4 Nej skulle inte tro det,det är just en sånhär goja i början och det luktar ju kiss.

91Marran
5/30/19, 7:33 PM
#6

Kan vara vattenmelonen.

Mvh
Mig

Annons:
Elmaa
5/30/19, 7:38 PM
#7

#6 jaha, ja det har ju mest vatten i sig.

Elmaa
5/30/19, 7:42 PM
#8

Men ville bara säga att det vid munnen verkar som.. dreggel? Det har torkat nu så kan inte ta kort,det var på ena mungipan. Har aldrig hört talats om dreglande hamstrar. Vi ska till veterinär för hälsochek imorgon,först trodde vi hon var förkyld men det vara bara lite damm i nosen då hon gräver mycket,men nu så har vi andra anledningar * Kolla klor *kolla tänder * Se om det var något med att hon kissar mycket *dreggel Och en hälso check helt enkelt!

91Marran
5/30/19, 7:45 PM
#9

Låter som en jättebra idé att åka till veterinären! :)

Mvh
Mig

Cireea
5/30/19, 8:08 PM
#10

#5 Det är inte bra med grönsaker och frukt som innehåller mest vatten. Exempelvis vattenmelon, gurka och isbergssallad. Då är det bättre att ge annat. 

Du ger Färskmat lite för ofta enligt mig, dra ner lite och ge max 3 ggr/veckan. 
Vi ger ofta våra små alldeles för mycket Färskmat och det är inte naturligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
6/1/19, 12:17 AM
#11

Vill bara säga att vi var hos veterinären idag angående kissandet och att hennes nos gnisslar. Hon är helt frisk och betedde sig snällare hos veterinären än här hemma faktiskt,haha!

Upp till toppen
Annons: