Annons:
Etiketthamster
Läst 449 ggr
Sofiehe02
5/29/19, 9:58 AM

större chans att blir allergis mot en dvärghamster

hej! 

det är såhär att jag har haft en vintervit dvärghamster och äger just nu en. Han börjar bli gammal och när han dör har jag redan bestämt att jag vill ha en till efteråt. men jag satt och kollade runt på olika raser för jag vill testa att ha en annan ras än en rysk vintervit och jag är rätt så sugen på att skaffa en guldhamster. Men jag är rädd att jag blir allergisk mot den eftersom jag har utvecklat allergier mot bland annat katt och hund tidigare. Men är det verkligen så stort skillnad mellan en dvärhamster och en guldhamster  kvalster mässigt? asså har en guldhamster mer kvalster i pälsen än en dvärghamster? är det större chans att jag blir allergisk mot en guldhamster? detta meddelandet var rätt så oklart hoppas ni fattar vad jag menar!

Annons:
Cireea
5/29/19, 12:25 PM
#1

Först och främst, det är arter och inte raser. En viktig skillnad som man bör ha koll på. Jag tänkte att det kunde vara bra att informera om det. 🙂

Jag vet inte om det skulle skilja sig så pass mellan guld och dvärg, däremot är ju guldhamster större och kissar därmed också mer. Kanske kan det bidra till att du reagerar? Guldhamsterhonor brunstar var fjärde dag och kan lukta lite fränt, vilket kanske också kan få dig att reagera. 

Jag hade annars åkt till en uppfödare av guldhamster och testat. Du kan ju även föra en konversation med uppfödaren för att se om du eventuellt kan börja med att få låna en vuxen hamster för att testa om du reagerar. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: