Annons:
Etikettcampbells
Läst 650 ggr
Frosstis
5/26/19, 9:20 PM

Hamster verkar sjuk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, En av mina dvärghamstrar använder inte riktigt bakbenen så mycket, hon kan gå och springa men bakbenen är lite efter och sitter hon i min hand och vänder sig kan ett av bakbenen bara hänga kvar. Hon skakar lite också men är annars jättepigg och glad och vill komma upp hela tiden som vanligt. Låter det som någon form av hjärnblödning? Vad kan man göra åt det, är det bara avlivning som gäller? Ni behöver inte säga att jag ska kontakta veterinär för jag ringer imorgon bitti men vill höra vad ni tänker tills dess. ❤️

Annons:
91Marran
5/26/19, 9:51 PM
#1

Kan vara brist på något. Finns två olika sjukdomar, vet inte vad dem heter som är brist på två olika saker, som gör att benen inte hänger med. Vad ger du för mat?

Mvh
Mig

91Marran
5/26/19, 9:51 PM
#2

Förresten, vad bra att du kontaktar veterinär :)

Mvh
Mig

Cosmonautens
5/26/19, 10:00 PM
#3

Stroke? Benet har hoppat ur led? Lägg henne i en transportbur tills du åker till veterinären!

Frosstis
5/26/19, 11:21 PM
#4

Ger ett Foder som är rekommenderat på shf för campbells. Det är båda benen #3 och vill inte lägga stackarn i en transportbur

Cireea
5/26/19, 11:41 PM
#5

Bakbensförlamning kanske? 
En sådan förlamning kan komma till på flera sätt, exempelvis genom en skada på ryggen som gör att nerverna som går till bakbenen också blivit skadade. Det kan även handla om en infektion, antingen bakterie eller virus. 
Det kan även handla om proteinbrist eller kalciumbrist. 

Jag skulle lagt hamstern i en transportbur som en form av sjukbur tills du åker till veterinären. För hamsterns egna säkerhet. 

Var kommer hamstern ifrån? Är det från en seriös uppfödare?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Frosstis
5/27/19, 1:18 AM
#6

Hon är uppfödd av mig och föräldrarna kommer från frozens. Men hur kan bara hon ha näringsbrist men inte de andra hamstrarna? Vad kan veterinären göra tror ni?

Annons:
91Marran
5/27/19, 9:24 AM
#7

Vad sa veterinären?

Mvh
Mig

Cireea
5/27/19, 10:33 PM
#8

#6 Okej, anledningen till att jag frågar är för att det förr pratades om att bakbensförlamning var vanligare på djuraffärshamstrar, dock vet jag inte hur sant detta påstående är. 

Det kan ju handla om att hon kanske inte kan ta upp näring lika bra som de andra. 
Det behöver inte handla om näringsbrist, jag lyfte andra orsaker till bakbensförlamning. 

Veterinären kan hjälpa dig att hitta orsaken till problemet. Jag hade i alla fall åkt in och gjord en grundlig undersökning och prover om det behövs för att försöka fastställa vad det är och om det går att göra något åt det. Om det inte finns något att göra så skulle det nog vara bäst att låta hamstern somna in.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: