Annons:
Etikettguldhamster
Läst 524 ggr
Elmaa
5/25/19, 11:08 AM

Gnagar på röret

Hej! Vissa vet kanske att jag precis gjorde om billies Bur till 2 burar och det är ett rör som går igenom till andra buren. Hon har nu börjar gnaga där vart röret börjar och jag är orolig över det. Finns det något äckligt jag kan smörja på som inte är farligt? Finns det andra sätt att stoppa dethär på?

Annons:
Cosmonautens
5/25/19, 12:02 PM
#1

Vet folk som brukar använda sig av ättika :)

Elmaa
5/25/19, 3:04 PM
#2

Funkar äpple cider vinäger?

Elmaa
5/25/19, 3:07 PM
#3

Och är ni 100% säkra på att dom tycker äpple cider vinäger är äckligt? Vill inte lägga på det och sen se att hon tycker om det

Sofiehe02
5/29/19, 10:06 AM
#4

Det är inte säker att hon inte gillar det! Min hamster gnagande galler och jag använde mig av ättika och det sket han i, han fortsatte. Men han gnagare även på plaströren.   Men testa att kanske köpa ett nytt rör för så fort jag bytande rör så slutade han att gnaga på röret det va som att han var tvungen att bita just på det stället , eller om du inte har möjlighet att köpa nytt rör eller  byta testa att snurra på röret så stället där hon biter på sitter på något annat ställe. Kan dock inte garantera dig att detta fungerar hon kanske börjar på ett nytt ställe. Man det skada ju aldrig att testa!

Elmaa
5/29/19, 5:22 PM
#5

#4 ja nu när du säger så,det är ett plast rör men det är rätt så mjukt och utdragbart så jag kan nog klippa av den biten hon gnagar på då det säkert är som en trigger för henne att fortsätta gnaga på.

Upp till toppen
Annons: