Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovski avel,genetik,uppfödning,roborovski hälsa,beteende,kosthållning,roborovski Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur

off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
andra-djur

Kan de använda samma matta?

2019-05-19 10:14 #0 av: MelliOO

Det kan hända att jag frågat om detta förut, isåfall ber jag om ursäkt.

Jag har en hage av två stycken pallkragar staplade på varann och som underlag har jag en matta, som mina gerbiler har fått använda.
Min hamster, som har använt samma hage, har dock inte fått använda samma matta utan bara sprungit på golvet. Då till frågan, kan min hamster använda gerbilernas matta?
Tänker liksom att min hamster känner lukten av gerbilerna och deras doftmarkeringar och allt sådant.

Anmäl
2019-05-19 20:09 #1 av: Cireea

Dom kan använda samma matta. 
Djuren lever i samma hus, dom känner garanterat av varandras doft redan. Så det blir inget nytt för varken gerbilerna eller hamstern. Sedan får man studera hur djuren reagerar och sedan ändra om det är så att någon reagerar negativt. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.