Annons:
Etikettkinesisk
Läst 1180 ggr
[Coorneliaa]
2019-05-16 09:47

Vilket kön är och rekommenderas

Hej Jag ska nu snart få hem en liten Kinesisk hamster men undrar vilken kön är och rekommendera eller vad man ska säga Vilka är fördelar och nackdelar med hane och hona Så om det är nån som haft en kines skulle det va bra om ni berättar lite om temperament mm i könet ni hade

Annons:
Cireea
2019-05-16 10:59
#1

Jag har bara haft en hane och han var otroligt lugn och mysig. Man märkte knappt av honom, så lugn var han. 😂 Han gillade att sitta i handen och jag hade aldrig några problem med hantering. 

Sen får man tänka på att det här med hane eller hona beror mycket på deras personlighet. Man kan aldrig säga att det ena är bättre än det andra, för alla är sina egna individer med helt olika personligheter. 🙂 
Det som är fördel för en person kan vara nackdel för någon annan. Allt beror på vad man söker hos sin hamster.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
2019-05-16 11:45
#2

Honor brunstar var 4 dag och då släpper dom ut en konstig lukt som man oftast tycker stinker,men vissa har mer lukt än andra för min hona har aldrig luktat när hon brunstat. Det är oftast honor som gillar att utforska mer än att gosa, och dom är oftast inte nöjda med buren men det beror ju som sagt väldigt mycket på personlighet och hur länge du har dom ute. Ända sen jag uppgraderade hennes Bur till en större Bur så har hon faktiskt vart nöjd så länge jag också tagit ut henne. Hanar gillar oftast att gosa mer har jag hört men dom vill fortfarande upptäcka och där beror det också på deras personlighet så alla hanar är ju inte lugna. Så enligt mig är den ända ”nackdelen” med honor att dom brunstar var fjärde dag men eftersom min inte luktar tycker jag det är rätt så mysigt då dom står stilla när man klappar dom och då kan jag gosa med henne lite mer. En gång när HOM beundrade så gosade vi i 2 timmar men jag tror en av timmen inte ens va brunst,hon var bara väldigt trött så hon gosade bara då. Nackdelen med hanar är väll bara att deras kulor kan bli för stora och jag vet inte om man måste ta dom till veterinär då eller inte,de får någon annan svara på faktiskt.

[Coorneliaa]
2019-05-16 12:14
#3

Ja det va det jag tänkte på att om jag tar en hona finns det risk att hon luktar mycket när hon brunstar och inte är lika mysig men om jag tar en hane får jag ennu en hamster med stora kulor Har redan en guld med större öm normalt Men tror jag lyfter mer mot hane

[Coorneliaa]
2019-05-16 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har redan 2 hanar En guld och en robbe och båda är väldigt lunga och nöjda med sina burar ( Kan lägga in nån blid när min guldis somnar lite vart som helst😂 ) Men anledningen att jag ör lite osäker är för art alla hanar jag haft har varit supermysiga och honorna lite mer aggressiva typ den honan jag fick ta över ny biter mig när jag ska ta upp henne och så har mina andra hon hamstrar jag haft förut också och funderar på och ge hona en changs igen

[Coorneliaa]
2019-05-16 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
[Coorneliaa]
2019-05-16 12:25
#6
Annons:
[Coorneliaa]
2019-05-16 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7
Cireea
2019-05-16 13:58
#8

#2 pratar du verkligen om Kinesisk hamster nu? Tror knappast dom luktar på samma sätt som guldhamstrar. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
2019-05-16 17:38
#9

#8 jag trodde alla luktade likadant haha, jag har aldrig haft en kinesisk så de är därför.

Cireea
2019-05-16 18:56
#10

#9 Nej, dvärghamstrar luktar inte som guldhamstrar vid brunst. 🙂 
Men det var en bra tanke.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Coorneliaa]
2019-05-16 19:36
#11

Så den ”största” skillnaden mellan hona och hane är att kranarna ocftast är lingnare och är nöjd med buren och honorna lite ,er nyfikna och vill ha nya saker och föra Och typ att hanarna får stora kulor under brukstingen och honaorna kan lukta ganska starkt? Har över gjort iordning buren kan lägga in en bild Är det något som fattas eller något man ska ta bort ?

[Coorneliaa]
2019-05-16 19:39
#12

Det kanske inte syns på videon men jag har el sånt fack i trä man sätter papper i sol en lite håla typ Man ser den i slutet på videon

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Coorneliaa]
2019-05-16 19:39
#16
Cireea
2019-05-16 20:38
#17

#11 Nej, kinesiska honor luktar inte vid brunst som guldhamstrar. Det var fel information. Hanarna får en stor pung, dock är det inget som stör eller påverkar hamstern på något sätt. Där handlar det mer om du skulle ogilla det. 

#12 Det såg ut som ett plasthus i videon, den där rosa. Om det är ett plasthus bör du nog byta ut den till ett i trä eller kartong. 

Jag raderade dom tomma inläggen också 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Coorneliaa]
2019-05-16 20:58
#18

Ja det är ett plast hus ska byta ut det så fort det nya huset kommer men har det sålänge För och se vad hen väljer och bo

hamster_olivia
2019-06-01 21:33
#19

Får en dvärghamsterhane stora kulor också?

Cireea
2019-06-02 02:48
#20

#19 Bara kinesisk har stora kulor.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: