Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1770 ggr
_alicia
2019-05-13 16:34

Hamster i växthus

Jag såg en annons på blocket och blev lite orolig i anosen så säljer de 2 hamstrar en guldhamster 9v och en dvärghamster 8v guldhamstern bor i en väldigt liten but med litet Hjul och dvärg hamstern bor i ett växthus från Ikea!!! Jag har det växthus fast till mina Växter och jag ser inte ett Hjul i bilden men de ksk bara städade eller något. Jag vet inte vad jag ska göra för jag har redan en hamster som jag ksk ska köpa och har inte plats. Om jag kunde så skulle jag göra något åt de men jag kan inte :(

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
2019-05-13 16:39
#6

Det du kan göra är att kontakta säljaren och vänligt informera om bättre alternativ till Bur och Hjul. Det du kan göra, om du vill, är att ta över hamstrarna och sedan omplacera dessa till nya hem där du har lite krav på Bur och inredning. Alternativt kolla om någon i din närhet eller ett omplaceringshem kan ta emot dom. 
Isabells hamsterhem kanske kan hjälpa till? Vet att hon ska finnas här inne och annars finns hon även på Facebook. Googla! 

Angående Hjul så är det inte lag på att hamstrar måste ha tillgång till ett Hjul, så att inte ha Hjul i buren är ingenting olagligt eller fel. Det är inte alla hamstrar som har behovet och då behövs ju inget.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2019-05-13 16:40
#7

Du bör läsa våra Sajtregler innan du fortsätter skriva här inne. Du bröt mot två regler i dina senaste kommentarer som nu är raderade. 

https://hamster.ifokus.se/articles/56d8474b8e0e741e5b0065d5-sajtregler?stickies-1


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

_alicia
2019-05-13 16:51
#8

Ok tack för hjälpen☺️

[Svea&Sabina]2
2019-05-13 16:58
#9

Jag har också sett den annonsen och tänkte kontakta säljaren

[Svea&Sabina]2
2019-05-13 16:58
#10

Spånet i burarna kan inte vara mer än 1 cm högt

_alicia
2019-05-13 17:00
#11

Vilka burar kan jag rekomendera?

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
2019-05-13 17:24
#13

#11 SAMLA 130 liter är en bra och billig Bur som passar både guldhamster och dvärghamster. 🙂 Nämnd då också att personen bör skära ut ett hål i locket och sätta nät för bra ventilation.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2019-05-13 17:25
#14

Inlägg #12 raderat och medlem har fått skrivförbud efter upprepade tillsägelser.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
2019-05-13 18:58
#15

Kan du länka till annonsen?

Mvh
Mig

_alicia
2019-05-13 19:21
#16

Man får inte länka men om du kollar så kan du nog hitta annonsen☺️

91Marran
2019-05-13 21:05
#17

Huset är inte godkänt för dvärgen och "buren" är nog inte godkänd den heller. Den har inget att aktivera sig med! Stod något om ett Hjul, men ett tillräckligt stort får inte plats. Guldhamstern har en gallerbur med en hög våning som inte är över hela buren, så den kan trilla ner. Hjulet är bara på 20cm. Huset är inte godkänt. Det heter Art! Inte Ras! Finns nog mer att reagera på. Hade jag bort i närheten så hade jag tagit dem direkt.

Mvh
Mig

Cireea
2019-05-13 21:08
#18

#17 Fruktansvärt! 😭
Hade också tagit dom direkt om jag hade haft möjlighet, men det är lite långt bort för min del och jag bor dessutom i Norge. 

Hoppas någon tar sig an dem och ger dom ett bättre hem med bättre burar ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

_alicia
2019-05-13 21:11
#19

Jag önskar att jag kunde man jag har inte tid eller pengar😢💔

_alicia
2019-05-13 22:11
#20

För jag har redan planerat in en hamster men kan inte med två💔💔

Annons:
91Marran
2019-05-13 22:25
#21

Synd att du inte har råd!

Mvh
Mig

[E.Ama]
2019-05-14 00:29
#22

Kattsand som Bottenmaterial, inget bäddmaterial 😣 ska nog skicka iväg ett mail till dem.

[E.Ama]
2019-05-14 00:43
#23

Guldisens Bur är söndergnagad överallt om man zoomar in bilden ser man gnag runt om heeela buren även längst upp, o sen att ramla ner därifrån ner på kattsand!. Vad sjutton tänker människor med.

Fridhäll
2019-05-16 16:33
#24

Har inte sett annonsen men är ni säkra på att det är hamstrarnas "vanliga" Bur och inte typ en lek Bur? Vad är det för "kattsand"? Är ni SÄKRA på att det är kattsand som dom har, samt om det används hela tiden eller bara för fotografering/ lek Bur (hamstrarna kanske gillar "kattsanden" eller i brist på annan strö tog lite "kattsand" för att ta någon bild eller två. 

Angående buren vet vi ju inte(vad JAG har uppfattat här iaf) hur många hamstrar hen tidigare har ägt eller hur många som har gnagat på gallret eller vilken inredning buren tidigare har haft. Gallerburar är väl i sig bara "dåliga" om man har en hamster som är uttråkad och som kan få "fix" att gnagra på gallret (antagligen ofta i brist på andra saker att gnaga på) och om man har åtminstone en område där dom kan få gräva/gräva tunnlar i någonstans. 

Tyvärr så tenderar folk väldigt snabbt att döma utifån vad dom ser enbart och säga att "nä man SÅ är det minsann" utan att egentligen veta varför eller vad som har hänt. 

TYVÄRR så finns det också många som inte bryr sig om/har kunskap(och inte vill söka ny kunskap heller i brist på ork, kunskap eller känslomässigt engagemang, eller kombinationer av det) om sina djur och som när djuren "blivit tråkiga/jobbiga" att ha att göra med eller inser att det var "för mycket jobb" så "dumpar" dom sina djur eller säljer och i vissa fall skänker bort dom. Det enda positiva med att sälja sina djur är att dom kan få en bättre boende och omvårdnad. Det är inget FEL på att INTE ORKA ta hand om sina djur, så länge man ser till att dom inte blir lidande av det och att dom får komma till någon som kan ta hand om dom. 

Ibland tar det tid för personen i fråga att inse detta men i bästa scenario inser man det innan djuret "tar stryk av det" (inte fysisk stryk(förhoppningsvis!!?!?!?Tyvärr så förekommer det med att folk slår sina "älskade" :'( ) eller styk med strykjärn utan talesättet att bli skadad). Ibland så är inte säker som dom ser ut och det är lätt att tänka det värsta…. och tyvärr så kan det vara som man tänkt, men det är alltid bäst att ta reda på information först innan man börjar anklaga eller prata skit om situationen. Jag tycker inte att någon har gjort det HÄR men har sett många många liknande fall där folk, utan någon information om något förutom en text eller en bild gått till attack (trakasserat GROVT och anklaga någon utan att egentligen veta vad som händer eller varför). 

Det är bra att du TS berättar och uppmanar oss och bryr dig av vad som ser ut att vara icke godkända och bra levnadsförhållanden för hamstrar i en annons! Då kan vi (som vill såklart) försöka ta reda på information om den samt kanske hitta nya/nytt hem till hamstrarna i fråga och kanske samtidigt upplysa säljaren (om hen inte redan vet) vad som är tillåtet och inte, men på en civiliserat sätt och utan angrepp. 

Som sagt så innehåller inte denna tråden det ((??än??)) (säger inte att den KOMMER göra det heller, för HiF verkar vara rätt bra när det kommer till det vad jag har sett iaf) men generellt och framförallt på internet så är det lätt att anta saker och ting (också att uttrycka dom i ord eller handling) man ser något som väcker starka känslor(framförallt orättvisor gentemot djur, vilket inte är fel, men tyvärr så händer det att det blir mer negativt än vad det "måste" vara) och en sån här tråd är ofta en sån plats det det händer. 

Men som sagt, inte än och förhoppningsvis inte alls!! :) Så med det sagt… Vet någon mer om situationen? Hittar inte annonsen på blocket(min mobil är lite krånglig eller så är det jag haha om den finns kvar.) 

 Ni som mailat, har ni fått svar samt om ni frågade ni om levnadsförhållandena m.m? Skönt att se att många är engagerade och vill väl, det värmer! : )

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Cireea
2019-05-16 16:43
#25

#24 Jag menar väl i det jag säger nu, men det är lite jobbigt att läsa texten när allt sitter ihop som en rörig gröt. Det blir lättare att läsa om du delar in det i stycken. Jag menar alltså inget illa så jag hoppas du inte blir upprörd. 

I övrigt så passar ingen av burarna för de arter personen har.  Förhoppningsvis har någon informerat den nuvarande ägaren om bättre burar och mer information om vad som är lämpligt så har ägaren möjlighet att ändra det eller förklara situationen om det är något som missuppfattats. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

_alicia
2019-05-16 17:02
#26

Jag skrev till personen vilken Bur hen kan använda och att om hen vill fråga ngt så kunde den fråga mig eller gå in här men hen läste bara meddelandet och svarade inte :(

Cireea
2019-05-16 17:33
#27

#26 Vad tråkigt 😕 Nu vet vi i alla fall att du dels informerat och även varit villig att hjälpa till vid frågor. Det är upp till personen att vara mottagliga för hjälp och information.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[E.Ama]
2019-05-16 18:49
#28

Samma här. Skrev snällt och respektfullt till han/hon. Men inget svar.

[E.Ama]
2019-05-16 18:57
#29

#24 det är för många pusselbitar som inte stämmer, för att fatta att dem lever fruktansvärda liv. Det inget antagande, det är säkert. Det går inte vara godtrogen i detta fall.

Fridhäll
2019-05-16 20:19
#30

25# Hahah nej då! Jag förstår PRECIS vad du menar! Såg inte att jag inte hade gjort det, har själv jätteproblem med sånna texter själv då jag har dyslexi!!! Kan vara att jag är på telefonen och skriv rutan är jätteliten och så ser man(jag) inte! Finns det möjlighet att redigera min inlägg?? Trodde verkligen jag hade delat upp det men det ser ju helt knas ut 😂😣 #29 Okej, som sagt så har jag inte hittat/sett inlägget så kan inte säga att det är så. Det kan ju vara så att hen har köpt med burarna från dom förra ägarna och sedan valt att ta lite bilder i burarna… även fast det verkligen ser ut som det är misskött så betyder det ju inte det att det är det om man inte vet om det är den "vanliga buren" eller bara en Bur. Kan ju vara så att hen bara valt att ta bilderna i buren. Men som sagt så låter det väl LITE skumt, men definitivt inget som är omöjligt. Hen kanske bara inte kunde ha dom i "standard burarna" och valde därför galler burarna. Kan tänka mig många scenarion till varför hen skulle ha det som det är. Men tyvärr så lutar det kanske MER åt att hamstrarna kanske blir misskötta när det är så mycket "pusselbitar" som inte stämmer. #26 Det kan ju vara så att hen läst meddelandet och går in och ändrar, någon annan kanske har läst det….barn kanske? Eller bara inte kunde svara för tillfället :) Hoppas hen svarar snart iaf, och FÖRHOPPNINGSVIS så var det bara jätte temporärt med burarna och "kattsanden"(?) Bra att ni skrev iallafall, som sagt har inte sett annonsen men hoppas såklart på det bästa!!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Cireea
2019-05-16 20:42
#31

#30 Eftersom reglerna säger att man inte får dela annonser här på sajten så är det inte helt konstigt att du inte sett annonsen med alla bilder. 

Jag kan gå in och redigera inlägget i flera stycken om du vill. Som medlem har man på sig 1 timme att redigera sin inlägg efter publicering. Efter det kan enbart Sajtvärd och moderatorer ändra. Med din tillåtelse kan jag redigera inlägget så det blir flera stycken. 

Jag tycker det ser illa ut och det verkar (av annonstexten att döma) att burarna följer med vid köpet. Men, nu har säljaren blivit kontaktad och mer än så kan man inte göra om personen inte är mottaglig för en konversation och förändring. 

--

För övrigt måste jag säga att det är förjävligt om det är så att personen köpt dessa två hamstrar för att sedan sälja dom såhär unga.  9 veckor och 8 veckor, det är ju ingen tid alls att äga hamstrarna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[E.Ama]
2019-05-16 23:02
#32

# Den ena buren är en alldeles för liten Bur, med galler. Den andra är inte ens en Bur, det är ett litet växthus. Dem säljer dessa "burar" med hamster. Kattsand är smågrus, som klibbar ihop av vätska, finns i katters kisselåda. Går använda i hamster toa med såklart. Men nu använder dem det som Bottenmaterial. Inget bäddmaterial finns på bild heller. :(

Fridhäll
2019-05-17 02:32
#33

#31 Ja det är ju sant haha! Ja snälla gör det, du har min tillåtelse att fixa texten som jag skrev innan 😄 Tack så mycket!!! Oj då… :( njaa det låter tyvärr inte så bra alls om burarna med följer med och jag har alltså HELT missat att dom var 8 respektive 9 veckor och då har jag endå läst detta inlägget 5 gånger innan haha, 6 nu när jag går tillbaka och letar…. (*valfri svordom* dyslexi!!?!?!)*suck* Sjukt irriterande ibland alltså, jag är glad att mobilen åtminstone har autocorrect hahah! #32 Ja det är ju sant att man kan använda kattsand i hamster toan men som du säger så lämpar det sig inte som bottenströ. Min familj har alltid haft katt/katter sedan innan jag var född så är väldigt bekant med kattsand och dess temporära illaluktande "gäster" (💩💩💩💩) haha! Och OMG, jag kan ju tillägga att anledningen till att jag inte hittade några annonser som passade in i beskrivningen på blocket var för att jag hade en speciell plats där den sökte annonser….. och alltså inte i hela Sverige *facepalm*! Jag har läst reglerna men är fortfarande osäker på om det skulle bryta mot reglerna att fråga vart i landet den här annonsen lades ut? Eller om den som svarar bryter mot reglerna? Vill ju inte uppmana till något regelbrytande hehe… Tänker mest på dessa • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet. •Använda forumet i syfte att varna för andra personer. •Diskutera enskilda personer - för dina diskussioner på ett allmänt plan Eller om är det mer att man inte får antyda/röja genom att använda te.x "*" eller dylikt. Om vi tar min användarnamn "Fridhäll" och skriver "Fr*dh*ll - första *=9:e bokstaven i alfabetet och andra *= en a med två prickar över"?(Som man kan se på flashback) Eller om man skulle ange området/kommunen annonsen finns i skulle bli för personligt? Skulle endå vilja se annonsen, men om det inte är tillåtet eller om inte någon admin/sajtvärd säger det är okej eller om man är osäker så vill jag inte att någon(Eller jag själv) ska skriva och råka i trubbel för jag frågar! Då är det bättre att avstå och skicka PM istället! Om det är så att det inte är tillåtet så ber jag om ursäkt redan nu för jag frågar och så kan admin/sajtvärd redigera meddelandet och ta bort den delen som bryter mot reglerna! För övrigt så kan jag inte annat än att hålla med om att hela dealen låter lite skum, samt bilderna ni beskriver! Man kan ju tänka att det är skumt att någon vill fotografera i en Bur med bara kattsand, om det är till BARA för foto då. Det finns oftast andra material tillgängliga…men det kanske var allt som fanns tillgängligt då hen tog fotona. Kan det vara så att med tanke på att dom är så unga att hen kanske fick dom överlämnade utan att ens vilja ha dom, därav bristen på kunskap, samt åldern?(Man kan ju googla och köpa, men tänker om man hen fick dom samma dag som hen la ut inlägget, tänkandes att det skulle bli lätt att hitta ny hem åt dom??) Känner folk som mer eller mindre blivit "på dumpade" djur, fast dom inte vill ha något djur ifrån från början och sedan fått se till att djuret tas hand om. Det är ju även att se till att djuret kommer till en hem där ägarna VILL ha djuret och vill ta hand om det och förhoppningsvis KAN ta hand om det, med allt som det innebär. Vet ju inte om det är så, men det är hemskt att bara behöva ta hand om djur som man inte vill ha.(blivit överlämnad djuret) För även om man inte vill ha djuret så betyder ju inte det att man vill djuret illa eller vill avliva det, utan försöker så snabbt som möjligt hitta nya ägare och att djuret i fråga mår så bra man kan ge det om man inte har tillgång att direkt förse djuret med det den vanligtvis skulle ha. (Ja, jag talar tyvärr ifrån erfarenhet och nära bekantas erfarenheter…) Som sagt så kan vi ju bara hoppas att det är så och att personen i fråga inte har/haft hamstrar i den miljön under en längre tid. Även fast det inte är optimalt så skulle det vara bättre än att dom hölls så där (och/eller andra hamstrar) så där hela tiden, permanent :( Tyvärr så förekommer det med…. Vi kan ju endå hoppas tills vi verkligen vet… Oavsett vad som är fallet så är det viktigaste att hamstrarna får det bra och att dom mår bra! Väntar oroligt på mer info ifrån er här på forumet och tack för all info ni upplyst mig om…. Ta hand om er och era pälsklingar och pälslösa pälsklingar tills dess! ❤

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
2019-05-17 03:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Okej kan säga att jag hittade annonsen, samt en del andra…… Mår dåligt när jag kollar på bilderna…. jag intalar mig själv att dom inte har det inrett så där hela tiden… men vet att många håller sina hamstrar i kala/tomma burar utan något för dom att göra, varken gräva eller något…. Fanns en som jag reagerade mycket på utöver den med…kattsand??? Dekor Sand?? Det är den i samma område och säljs för 1200kr…. jag vet inte vad jag ska säga, jag blir ledsen bara, och hoppas att det bara är tillfälligt!!! Vet inte om jag bröt mot några regler nu också när jag skrev priset på annonsen, admin/sajtvärd får radera/redigera inlägget i så fall och jag ber om ursäkt. Också tåkigt att läsa annonser när föräldrar lägger ut och säger att barnen tröttnat på djuret…. aj min hjärta…. f* f*n Hade jag haft ork, tid och pengar hade jag köpt allihopa och gett det dom förtjänar och mer därttill, det är väl det som är så hemskt…. att jag inte kan… nä nu kommer tårarna… Hör att min "bebis" är uppe och springer så ska gå och pussa och mysa med honom för det kan jag! Mår så dåligt när jag ser djur som folk inte vill ha då de "tröttnat" och då så säljer dom bara de som BORDE (enligt mig) vara familjemedlemar. Det enda positiva i det tragiska är att förhoppningsvis får djuren hem där dom tas hand om, är älskade och uppskattade! (Imo) Blocket är inget för de "svaghjärtade" (eller starkhjärtade???) Inte för mig iaf, tar åt mig alldeles "för mycket" av det tragiska och det faktum att jag inte kan hjälpa, så som jag hade velat kunna hjälpa. Är inte ensam att känna så tror jag. Väntar på mer info ifrån er som skrivit! Hoppas på det bästa för alla! Här är en bild på min lille kille i dockskåpet i hans lek område, hoppas det gör någon mer än bara mig på lite bättre humör iaf!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Annons:
AnAnd20
2019-05-17 08:57
#35

Hej! Jag trodde att annonsen var borttagen efter att ha läst de första kommentarerna här, men så var inte fallet… Jag håller med er det är verkligen tragiskt om de lever i det där burarna som visas på bilderna. Jag fattar inte hur personen kan säga att det är en stor Bur som guldhamstern lever i, när den står under växthuset på bild 6 inte verkar vara mycket större.  Om det är är socker växthuset från IKEA är måtten 45x22x35 cm (b x d x h), vilket leder till att bottenytan är 990 cm2. Det är inom Jordbruksverkets föreskrifter, men tycker ändå att det är väldigt lite utrymme. 😕

Jag har kontaktat personen och frågat om de är kvar. Jag kan tänka mig att ta hand om  dvärghamstern, då jag har en gammal duna mini Bur till den. Jag vet att den är liten, men det är i alla fall bättre än växthuset och har planer på att uppgradera min guldhamsters Bur i framtiden så då kan dvärgen få samla buren istället. 🙂

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Cireea
2019-05-17 12:43
#36

#33 Att skriv var annonsens finns bryter väl inte direkt mot reglerna, men det är nog bäst om man inte gör det heller då det blir väldigt lätt att hitta åt annonser om man skriver ut områden etc. Anledningen till att man inte får dela annonser som inte är sina egna är just på grund av den häxjakt som brukar bli. 
Därför uppmanar jag att om man verkligen vill se annonser får man antingen söka själv eller få länken i PM. Ute på sajten ska den inte finnas, inte heller namn på personen etc. 

Jag är lite kluven om det här inlägget i sig bryter mot reglerna då vi diskuterar en enskild annons. Dock ligger ingen fokus på själva personen utan mest på djuren och dess burar. Det är på gränsen🤦‍♂️

Angående burarna så är dom tyvärr lagliga, men på tok för små då dom lagliga måtten är helt absurda! 😭 Så, det är inget olagligt i sig, men väldigt opassande kan man väl säga.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fridhäll
2019-05-17 17:12
#37

#36 Ah jag förstår vad du menar. Det var det jag var lite orolig över. Man vill ju inte starta en eller breda väg för någon häxjakt då det skulle vara lätt att hitta annonsen och där med säljaren. Även fast det inte bryter mot reglerna så känns det inte heller riktigt "okej" med att skriva området. Men var osäker på om man fick eller inte. Men som du säger är det bäst att PMa eller googla själva :) Hahah jaa jag är också lite osäker på om vi följer reglerna…. Det är ju inte så att TS startat en tråd om just EN person och det är bara personen i fråga vi diskuterar. Utan TS berättar om annonsen hen såg och bad om råd/tips! (Skulle inte säga att det är att "varna om andra" heller, men det SKULLE kunna vara snudd på…) Jag tänker mest att det är för att förhindra att det BARA pratas om en viss person som "alla"(många vet/kan ta reda på relativt enkelt) vet vem det är/går att ta reda på vem det är genom kommentarerna eller första inlägget, utan personens vetskap och för att "snacka skit"-sprida lögner, sprida rykten och eller något annat negativt. Som är till bara för att skada personen och/eller hens rykte/omdömme. Så tror det är svårt att komma undan att åtminstone diskutera säljaren eller andra eventuella personer så länge det görs på en respektfull sätt, utan kränkningar, påhopp och förutfattade meningar om personen/personerna. Samt att det inte tar över hela tråden och personen/personerna är det ENDA man pratar om och kommer off topic…. if that makes sense? Ja jag heller med… Sverige som är en sån "bra och duktig land" (vilket jag tycker ibland) är väldigt slappa när det kommer till framförallt djur lagar och skötsel/vad som är mini kraven för tex. Burar, vaccination osv osv…. Har för mig Tyskland har rätt schyssta hamster skötsel lagar och bad som är minimum krav på burar… men det är ju bara hamster, och som sagt är inte 100% säker heller! #35 Ja man kunde ju alltid hoppats på att den var borttagen och att hamstrarna fått det bättre, av att drömma ifrån bild och text ENBART. Ja, den är väldigt liten duna mini, alldeles för liten imo… Men ser man till att hamstern kan springa ut och in, fram och tillbaka när den vill (rör rörbindelse eller dylikt) och plats att springa runt generellt, att det finns åtminstone en område där man kan gräva bon och tunnlar. Och andra gömställen den kan springa och ha kul/gömma sig i så funkar väl en duna mini bra, iaf temporärt. En samla låda med lock 130 liter ligger väl runt 189kr lixom och det är ju inte många kronor i jämförelse med ferplast burarna eller andra burar, eller om man har lite mer att spendera så är ju detolfen billig om man jämför med akvarier som ligger uppemot 2 tusen plus för liknande storlek. Vill man inte köpa nytt så kan man köpa begagnat på te.x Facebook grupper eller blocket. Då blir det ännu billigare. Klart vart man bor i landet spelar ju rätt mycket roll också! Det är antagligen lättare att hitta bra deals i dom större städerna och kan vara lättare att hitta fram till säljarna med, om man jämför med att bo "på landet" där det är lixom små byar och vägar till ingenstans och alla som jobbar på ICA är antagligen dina kusiner eller dina grannar lol (det sits med Ica var väl lite extremt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar) Om annonsen fortfarande är kvar och hamstarna inte köpta så kan du åtminstone köpa en hamster och se till att den får vad det iaf ser ut som bättre än vad den har det i nuläget.(än en gång baserar jag det på bilder och text jag sett och INGET annat, så kan inte säga att hamstarna blir dåligt skötta ELLER att dom lider utan går BARA efter annonsen och dess innehåll och MIN PERSONLIGA UPPFATTNING av situationen och inget annat, ville bara klargöra det) Ha det bäst! Väntar på svar ifrån er som skrivit till säljaren och frågat :)

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Elmaa
2019-05-18 21:49
#38

#23 hon har suddat ut kanterna for att man inte ska se att det är söndergnat,wow va snällt att sälja.

91Marran
2019-05-18 23:18
#39

Har ingen hjälpt dem ännu?

Mvh
Mig

Cireea
2019-05-18 23:21
#40

#39 Dvärghamstern är såld verkar det som, men guldhamstern finns kvar. 
Hade jag haft möjlighet hade jag köpt och omplacerat, men nu finns inte den möjligheten tyvärr.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
2019-05-19 14:38
#41

#40, Det hade jag också gjort. Men bor för långt bort.

Mvh
Mig

Annons:
[Svea&Sabina]2
2019-05-21 14:17
#42

Vart finns hamstern?

[E.Ama]
2019-05-22 15:28
#43

Stockholm skriver jag nu. Inte för att "länka" till personen, utan för att beskriva vart hamstern finns så att folk vet om dem har möjlighet att åka och hämta.

AnAnd20
2019-05-28 10:09
#44

Hej på er!

Kan skriva att den lilla dvärgen bor hemma hos mig nu. Han verkar väldigt nyfiken, men bits tyvärr. Någon som har något tips hur man får bort det beteendet? Jag har lite idéer, men det skadar inte att få fler. 🙂    

Kan även meddela att personen verkar att ha lyssnat på er som har skrivit, då  hen skickade nya bilder på dvärgen till mig.  Personen hade bytt ut kattsanden i alla fall.

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Elmaa
2019-05-28 11:09
#45

#44 Åå vad kul att höra! Ta gärna bilder till oss❤️ Tänk bara på tam proscessen och prata med honom, lägg ner din hand och testa ge något gott

Cireea
2019-05-28 14:12
#46

#44 Underbart!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnAnd20
2019-05-29 10:37
#47

#45 Låter lite risky att lägga ner handen i hans Bur som han är nu. Han tar maten som man sträcker fram till honom jättesnabbt och om man inte är tillräckligt snabb med att släppa maten kommer han att bita till.  Han bits inte hårt, men man rycker till så antar att det inte är jättebra. Jag tänkte att jag ska sätta på mig några handskar när jag tämjer honom, då vågar man nog ha handen kvar i buren. 🙂

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

[E.Ama]
2019-05-29 14:29
#48

#47 Tack för att du tog hem honom. Tur att han fortfarande är ung, gott om tid att tämja honom. Kör steg för steg, ha mkt tålamod så blir han säkert en underbar hamster.

Annons:
hamster_olivia
2019-06-01 17:45
#49

Vart finns annonsen? Blocket?

Cireea
2019-06-01 19:22
#50

#49 Hamstrarna har nya hem och därmed lär annonsen vara borrtagen 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: