Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 599 ggr
Morris:)
2019-05-10 07:01

Lock eller inte?

Jag har tänkt köpa en 130 l samla på Ikea men vet inte om jag ska köpa lock till? Det skulle inte behövas någon om det är så att enda skälet är att andra djur eller så kommer åt hamstern eller små barn. Tänkte på om hamstern kan rymma även om det är ca 34 cm till kanten när spånet är i, och om man ska ha lock hur ska jag göra för att få in luft? små borrade hål räcker INTE till hamstern, ska man borra större hål?

Annons:
Namiko
2019-05-10 08:14
#1

Köp ett lock som du gör ett stort hål i där du monterar ett galler, då blir buren både rymningssäker och får tillräcklig ventilation. Även om det är 34 cm från spånet till kanten så ska ju hamstern ha inredning också, då kan dom både klättra högre och hoppa en bit till för att ta sig ut.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Svea&Sabina]2
2019-05-10 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag köpte en 130L samla låda för en vecka sedan och jag sågade ut locket och borrade hål på sidorna så jag kunde sätta fast nätet med buntband. Dock tipsar jag om att inte såga ända ut i kanterna för locket blev vint så jag måste sätta fast klämmor på sidorna för att locket ska sitta nere på alla sidor.

Morris:)
2019-05-10 14:00
#3

#2 och #1 funkar myggnät har vandrande pinnar och det funkar för dem men tänkte att det kanske var för täta hål

Cireea
2019-05-10 14:15
#4

Hamstern kommer gnaga igenom myggnät.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Morris:)
2019-05-10 14:16
#5

Okej tack då fixar jag ett nät

Upp till toppen
Annons: