Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 942 ggr
Morris:)
5/9/19, 10:48 PM

Funkar denna låda som bur?

Hej jag kontaktade en uppfödare som sa att denna låda funkade som Bur men efter jag läst ett tag så insåg jag att den är för låg eller funkar det till en dvärghamster? Hon skrev att sidorna var hala så dem inte klättrande men känns enda lågt om man ska ha hus och sånt och det blir VÄLDIGT instängt med lock på tänker jag mig! Eller ska man ta en 130 l det känns bättre, men hamstern får ändå lika stor markyta! Och i så fall behöver man ha ett lock då eller kan man köra utan? Hon är ingen uppfödare så men hon föder upp här i stan så hon säljer mer på blocket och har inga riktiga papper på allt!

Bild raderad av upphovsrättsskäl //Admin

Annons:
Cosmonautens
5/9/19, 11:05 PM
#1

Att ta bilder från annan sajt/sida går emot våra regler! Läs våra regler innan du gör inlägg. Bilden kommer att tas bort, om inte du gör det. Hmm… Låter inte som en seriös uppfödare. Den där lådan funkar inte som Bur, man ska ha minst 10cm strö för grävmöjlighet samt kommer man ha inredningen i buren som lätt kan användas som hjälp till att rymma. Hamstrar kan även hoppa, så att rymma från den lådan är en enkel match. Kolla på samla 130l :)

Cosmonautens
5/9/19, 11:06 PM
#2

Om du har yngre syskon, djur eller bara vill vara på säkra sidan så är ett lock bra. Går att kolla på Youtube hur man gör lock som är lämpliga till samlan.

IsabellsHamsterhem
5/10/19, 1:20 AM
#3

Den är enbart 18cm hög, vilket är olagligt att hålla hamster i.

Dvärghamster måste ha minst 20cm i höjd, och guld måste ha minst 25cm i höjd.

En 130L samla är ett mycket bättre och framförallt, lagligt, alternativ.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Cireea
5/10/19, 11:18 AM
#4

Bilden är raderad, läs våra regler en omgång till innan du postar på sajten. Att använda bilder hur som helst från internet är INTE okej. 
Är man osäker länkar man istället. 

Som #1 och #2 säger är det där inte en laglig Bur. Om en uppfödare rekommenderat en sådan bör du fundera på att byta uppfödare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]2
5/10/19, 11:33 AM
#5

130 L är bättre

[Svea&Sabina]2
5/10/19, 11:34 AM
#6

Tänk på att många dvärghamstrar tycker om att gräva, och då behöver man minst 20cm strö, så 18 hög kant är alldeles för lågt

Annons:
Morris:)
5/10/19, 2:03 PM
#7

Okej tack hittade ingen information förens efter jag skev inlägget det blir en guld istället. Hon som är ”uppfödare” ska jag inte köpa av, ska köpa av samma som jag gjort innan !

[Svea&Sabina]2
5/10/19, 2:28 PM
#8

#7 Lycka till :) Uppdatera gärna när du fått hem hamstern

Morris:)
5/10/19, 6:09 PM
#9

#8 det dröjer nog ett tag jag ska iväg en del i början av sommaren så blir kanske i höst eller likande :)

Upp till toppen
Annons: