Annons:
Etiketthamster
Läst 556 ggr
Morris:)
5/9/19, 8:37 PM

Billig bur och tips till sibirisk vithårig

Hej jag har funderat nu ett tag på att skaffa en sibirisk vithårig men vet inte om jag ska ta ett gammalt akvarie som vi har (det är typ 40x70 kanske) eller om jag ska köpa en samla låda och då vilken storlek som är rekommenderad till en sibirisk hamster. Och läst någonstans att dem ska vara själva om man är sociala med dem vilket jag ska men måste man då ha en till eller räcker en. En till fråga är om dem är så lätta att få tama som alla säger eller är dem snabba och helst inte vill komma upp?

Annons:
Cireea
5/9/19, 9:07 PM
#1

Vad är en sibirisk vithårig? Det finns ingen art som heter sibirisk nämligen.
Är det en rysk vintervit du menar? 

40x70, vad är bredd och vad är längd? Vad är höjden? 

Tänk på att dvärghamstrar ska gå minst två och två enligt lag.
Jag rekommenderar att du kontaktar uppfödare av rysk vintervit för att få hjälp med individer som passar dig. 🙂 Var i landet finns du? Då är det lättare att rekommendera en uppfödare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Morris:)
5/9/19, 10:43 PM
#2

Ja menade såklart rysk inte sibirisk! 30 bredd visst 70 längd höjd ca 30 med (gammalt akvarie). Jag bor i Östergötland. Jag har nämligen bara haft guldhamster innan så ville ”testa” något nytt.

Cireea
5/10/19, 11:14 AM
#3

Den fungerar men jag hade nog försökt mig på en något större Bur, 2-3 dvärghamstrar bör ha minst 40x65 cm.

I Östergötland finns Purgatory's , dock föder hon bara upp campbell och roborovskis. Sen finns det några andra som är närmre. Däremot brukar det gå att ordna transport om det är lite längre bort, uppfödarna är aldrig omöjliga. 

Kika på dessa listor så kanske du hittar en uppfödare som passar:
http://www.hamsterforeningen.se/uppf%C3%B6dare-1895078
http://www.dvarghamster.se/registrerade


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]2
5/10/19, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

130L samla låda är perfekt för dvärghamstrar. Man kan ha mycket spån och får plats med mycket inredning.

Upp till toppen
Annons: