Annons:
Etikettguldhamster
Läst 826 ggr
[E.Ama]
2019-05-08 22:45

Popcorn åldern

Min guldhamster är i den såkallade "popcorn" åldern. 3 mån och 10 dagar. Han är ej rädd för mig, bara väldigt hoppig/springig i handen. Har nästan tappat honom, får vara väldigt försiktig och uppmärksam när jag tar honom till hagen. Ljud skakar han också till av. Men till frågan, hur länge varar den här perioden? Händer detta alla hamstrar?

Annons:
Cireea
2019-05-08 23:03
#1

Det händer många hamstrar att dom går igenom popcorn-åldern. Det brukar kunna hålla i sig någon månad eller så. Det är bara att behålla lugnet och tålamodet under tiden. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[MelliOO]
2019-05-09 17:16
#2

Min hamster är precis så och har alltid varit. Han heter Popcorn🤣

[E.Ama]
2019-05-09 23:35
#3

#2 Hur gammal är din Popcorn?

[MelliOO]
2019-05-10 13:27
#4

#3 Lite mer än ett år.

Cireea
2019-05-10 14:16
#5

#2 #4 Då handlar det inte om någon popcorn-ålder.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[E.Ama]
2019-05-10 14:40
#6

#5 kan det vara så med min med? Att det inte är popcorn-ålder alltså. När han är aktiv använder han mina händer bara som transport sedan han kom för 2 månader sen. Verkar väldigt ointresserad annars, bara transport eller inget. Väldigt livlig under transporten. Men de gör inget 😀. Jag tror han lugnar sig med tiden kanske när han är 5-6 månader? Eller så är han bara sån.

Annons:
Cireea
2019-05-10 16:16
#7

#6 Det kommer tiden avgöra. Generellt sett brukar hamstrar lugna ner sig vid 5-6 månaders ålder, men sedan finns det givetvis hamstrar som är livligare och inte lika intresserad av kontakt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[MelliOO]
2019-05-10 16:50
#8

Min hamster är väldigt vild och vill bara vara i händerna hela tiden. Så fort man sträcker ner handen när han är vaken kommer han springande.

[E.Ama]
2019-05-10 23:44
#9

#8, samma här, han jagar min hand. Men efter upptagning ska han ner o springa, inte vara i min hand. Jag är bara som hans "hiss" ut från buren haha. Men han sitter faktiskt ibland och äter i handen om jag ger han något han är sugen på.

[E.Ama]
2019-05-18 22:55
#10

Uppdatering: Han håller verkligen på att förändras, det har bara gått 10 dagar sen jag skapade tråden och nu är han lugn o fin i handen helt plötsligt, började igår. Det är riktigt mysigt, han kan sitta helt still, tvätta sig och bara vänta tills jag sätter ner han. Han känns mognare. Villken förändring, så snabbt!

Cireea
2019-05-18 23:16
#11

#10 Se där😃 Vad härligt, då är det bara en fas han går igenom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[E.Ama]
2019-05-18 23:44
#12

Riktigt härligt. Hade inga större förhoppningar när jag köpte honom från väldigt oseriösa uppfödare. Min tanke var att "rädda" honom från en Bur med minimum mått, bland annat. Men det verkar som att han är riktigt charmig, bra temperament, aldrig aggressiv, och väldigt nyfiken, och nu dessutom lugn och fin i handen 😀

Upp till toppen
Annons: