Annons:
Etikettkinesisk
Läst 770 ggr
[Coorneliaa]
2019-05-08 17:26

Hur ska jag göra nu?

Hej Jag har ett litet problem för jag får namnligan hem min nya hamster nästa vecka ( (kinesisk) och har köpt en samla 130 liter från Ikea med problemet ör att locken var slut så jag frågade och personalen sa att dom kommer in onsdag veckar därpå så då köpte jag bara själva lådan och åkte tillbaka onsdagen veckan därpå men där fans inga lock frågade igen och då var det samma sak nästa vecka kommer locken in åkte dit igår och där fanns inga lock frågade när dom kom in och då var det tydligen den 11 maj men det är ju försent för då har jag redan fått hem hamstern så vad ska jag göra nu istället när jag inte har något lock? Ska man inte ha lock eller göra en anan lösning? Alltså behöver en tillfällig lösning tills jag fått tag på locket och då sätta galler ja ni fattar

Annons:
91Marran
2019-05-08 17:32
#1

Beställ via internet. Då skickas locket hem till dig eller närmsta utlämningsställe. Då får du det tidigare.

Mvh
Mig

[E.Ama]
2019-05-08 18:18
#2

Är det för att du är rädd att han ska rymma så behöver du inte oroa dig, ha låg inredning sålänge. Men är det för att skydda mot barn/djur är det en annan sak såklart.

[Coorneliaa]
2019-05-08 19:26
#3

Tänkte eftersom att jag redan har 3 hamstrar sedan inan 1 robbe hane 1 år 1guldis 6 mån 1 vinter vit ålder okänd förmodligen 2 år eller mer Fick henne av en vän som tröttna Och har alla i samma rum ifall dom typ känner doft av varandra Och sen vill jag gärna ha mycket bottenmatreal så hamstern kan grova eftersom det ör naturligt för dom Och kommer även ha mycket broar äggkartonger mm som är lite högre och vill inte att den ska rymma Kommer även gå ut i skogen och hämta större pinnar eftersom att jag hört att dom gillar att klättra lite mera Oh en fråga till hur gör man med pinnar och sånt utifrån kokar man dom elelr bara sköljer av?

Cireea
2019-05-08 20:12
#4

#3 Du kan läsa mer om vad man gör med trä utifrån i vår artikel om Gnagpinnar
Tryck på ordet som är understruket så kommer du till artikeln. Alternativt kolla på framsidan så finns den där.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2019-05-08 20:25
#5

Rekommenderar att du beställer ett lock. Skulle själv aldrig våga ha utan lock även med låg inredning då min guldhamster lyckades ta sig ut med just dessa förhållanden.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]2
2019-05-12 12:22
#6

Sätt över nät tills du köpt ett lock.

Annons:
emma._
2019-05-12 14:26
#7

Ha låg inredning eller sätt över ett nät.

Cireea
2019-05-12 19:18
#8

Eftersom kinesiska hamstrar gärna vill ha lite att klättra på så rekommenderar jag inte låg inredning. Ordna ett lock genom att beställa eller sätt ett nät över hela burens topp tills du kan få tag på ett lock.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Coorneliaa]
2019-05-13 11:32
#9

Ok ska åka tillbaka till Ikea i veckan och om dom inte har det får jag beställa eller så får jag hitta på en anan lösning för tillfället Får hamstern i helgen

Upp till toppen
Annons: