Annons:
Etiketthamster
Läst 801 ggr
LucyFear
2019-04-29 09:17

Hamstern kissar inte i lådan längre

Vår hamster kissade alltid på lådan förut men senast dagarna har han inte kissat alls där. Han dricker inte så mycket men det har han aldrig gjort. Han får torrfoder och färska ärtor och majs varje dag så han får i sig lite vätska där och har som sagt alltid tidigare kissat på lådan.

Han sover mest på dagarna, som han alltid gjort och är pigg på kvällen/natten och framåt morgonsidan. När han är vaken verkar han pigg och äter bra. Vad tror ni det beror på att han slutat kissa i lådan? Kan han ha bytt kiss-ställe? Ska vi göra nåt speciellt? Jättetacksam för svar!

Annons:
Cireea
2019-04-29 10:16
#1

Det kan hända att han bytt ställe att kissa på så då får ni vara lite uppmärksamma på om var så kan ni flytta lådan dit istället. 

Angående att han sover på dagen, det är vanligt eftersom det är en hamster. Hamstrar är nattaktiva djur! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LucyFear
2019-04-29 12:55
#2

Aha, så de kan alltså byta kiss-ställe? Lite svårt att se vart det är eftersom det är spån överallt, men man kanske kan se om det är extra mkt bajs nånstans :) Tack för svar!

Cireea
2019-04-29 13:09
#3

Ja, det är inte allt för ovanligt. 

Du lär märka inom några dagar att det är mörkare i spånet i något hörn. Oftast basjar dom och kissar på olika ställen, ett populärt ställe att bajsa på är i huset. Därför är det bra om man byter ut bomaterialet och rensar boet från avföring och Färskmat så det inte blir äckligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]2
2019-04-29 13:33
#4

Min ena hamster kissar i sandlådan och bajsar och kissar i huset.. jobbigt att behöva ta bort hennes bo flera gånger i veckan..

Cireea
2019-04-29 13:37
#5

#4 Du rensar när det behövs. Om det är en gång i veckan eller tio, det är ju så det är och man gör det för hamsterns bästa. Det är något man får räkna med om man har en hamster som gör sina behov där den sover. 

Tänk dig själv att sova i din egen avföring och kiss..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]2
2019-04-29 15:52
#6

#5 Jag menar inte att det är jobbigt att städa, utan att det är tråkigt att förstöra hennes bo men papper och mat som hon fixat

Annons:
[E.Ama]
2019-04-30 00:46
#7

#6 det är det enda som e jobbigt med hamster tycker jag. Att dem förstör sina egna bon sådär. Så lat är min gossboll, kissar 5 cm ifrån där han sover. Men går gärna på sandtoa senare mot kvällen.

Upp till toppen
Annons: