Annons:
Etikettguldhamster
Läst 500 ggr
Antoniadinella
4/24/19, 6:20 PM

Creme??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej, jag har två guldhamstrar en brun och en bearch men är den bearcha creme och vad är den bruna för någon sort? TCO-TCO är den bruna och hon är ett och ett halvt år, hon sover hos mig varige dag och den bearcha heter Draco och uttalas dräicow på engelska och är ett halv år, det är en kille. Dom försökte få barn en gång när TCO-TCO var ett år men en morgon så vaknade jag utav att TCO-TCO smaskade och så såg jag blod och huvuden och kroppar… Draco bet TCO-TCO igår så att hon började blöda- det är det inlägget där det står hamster biten. Kan man använda alsolsprit till hamsterns sår och hur ser man om det är infekterat?? Dem bor inte i samma Bur. TCO-TCO är jätte tam, mina hamstrar speciellt TCO-TCO hickar typ det låter liksom som ”hip… hip… hip… hip… vad kan det vara alla hamstrar gör väl så ibland?? Men varför är det typ… hicka?…

Annons:
silverfiisk
4/24/19, 8:10 PM
#1

Hamstrarna ska inte vara tillsammans utanför burarna heller, vilket dom uppenbarligen har varit mer än en gång. Är du osäker eller orolig över såret så åk till en veterinär. Det är bättre att få det kollat än att det blir en otäck infektion som inte läker.

Cireea
4/25/19, 10:35 AM
#2

Den "bruna" är en normalfärgad korthår och den andra kan vara creme men jag tycker bilden är alldeles för dålig. Vad har den för färg på ögonen? 

Angående bett så bör du åka till veterinären om du är orolig, annars kan man tvätta såret med koksaltlösning. Hamstrar har bra läkekött så om det inte är för djupt så brukar det gå bra. 

Sen måste jag bara kommentera dina burar, du har två guldhamstrar och dom där burarna är tyvärr lagliga men enligt mitt tycke alldeles för små. Du borde ge hamstrarna betydligt större burar. Har du låg Budget så passar Samla 130 liter från IKEA alldeles utmärkt. 

Sedan bör du omgående byta ut hjulen eller säkra dem. Fastnar deras små tår i dom där näthjulen så kan det ge rejäla skador. Antingen köper du nya Hjul i trä eller plast med hel botten eller så sätter du fast tyg på insidan så hamstrarna inte kan fastna. 

För övrigt så bör du inte under några som helst omständigheter låta dina hamstrar träffas. Enda gången som två guldhamstrar träffas är när dom ska para sig. Du skriver att dom försökt få ungar, vilket jag starkt avråder dig ifrån då det är uppenbart att du inte besitter kunskap nog för att avla på hamstrar. Avel är ingenting man gör bara för att det är kul eller för att hamstrarna är söta. Det ligger betydligt mer bakom avel än så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: