Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 552 ggr
[MelliOO]
4/22/19, 9:19 PM

Stressad/vild i hagen?

Jag har en rysk vintervit dvärghamster som är ca 1 år gammal. Han är väldigt aktiv(vilket kanske inte är så konstigt då han är ganska ung). Jag brukar ta ut han i en hage men har inte gjort det på ett tag då han blir ganska stressad och gnager på gallret jag har som hage. Men nu har jag gjort en ny hage av kartong och inrett med en massa leksaker. De första två minuterna är han ganska nöjd, men sedan börjar han springa längs väggarna, gräva i hörnen och springa i hjulet mest hela tiden. Det känns som att han liksom inte är nöjd. Han verkar inte vara rädd eller något sådant, för när man sätter honom i buren igen vill han bara upp igen, eller springa i sitt Hjul. Är detta normalt? Tacksam för svar❤️

Annons:
[E.Ama]
4/22/19, 11:29 PM
#1

Jag vet inte om 1 år är ung, men jag har en ung guldhamster strax under 3 månader som beter sig likadant. Jag fick veta att hamstrar beter sig så under ungdomsmånaderna, men det är bara upp till ca 6-7 månader som högst tror jag. Din är ju 1 år, ser fram emot mer om detta. Ett tips, sitt eller ha händer i hagen mkt när han är där, min blev lite lugnare efter jag gjorde så.

[MelliOO]
4/23/19, 3:25 PM
#2

Haha tänkte inte så mycket på att han inte är så ung längre😂

Upp till toppen
Annons: