Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1451 ggr
LykkeGuldhamster
4/20/19, 12:41 PM

Hej! Min hamster tar all maten direkt

Heej! Jag har en hamster och den äter en sorts matblandning som heter Versel-Laga Nature och den är väl bra. Min hamster kommer upp så fort jag fyller på och hamstrar all mat!! Alltså typ 1,5 msk som jag blev rekommenderad. Så hon tömmer skålen och tar med sig allt ner till boet med kinderna stora som ballonger. Jag kollar då och då i hennes vadd och ser ibland att hon har lagt all mat där, ger jag henne för mycket eller för lite? Eller är det bara hon som vill ha det i boet!? Ska jag fylla på matskålen eller övermatar jag henne då? Jag måste ha hjälp! Händer detta er också och hur gör ni då? En till sak bara, jag har köpt små hamster donuts, hon får de inte alls ofta, hon har typ bara fått en. Sedan har jag några typ bollar som hon kan äta. Hur ofta kan man ge de en godbit eller nåt utan att skada deras hälsa❤️ Tacksam om ni kan hjälpa mig med min lilla hamster!!

Annons:
91Marran
4/20/19, 5:21 PM
#1

Vadd är farligt. Det kan trassla in sig och kvävas. De kan även kvävas om de hamstrar den. Så ta bort den. :)

Mvh
Mig

Pandi00
4/20/19, 8:15 PM
#2

Hamstrar ska ha fri tillgång till mat. Det är normalt att de hamstrar all mat och gömmer det antingen i deras bo eller någon helt annanstans. Och precis som #1 skrev, vadd är farligt😊

-Aida-
4/20/19, 10:37 PM
#3

Aldrig hört att man ska ge 1,5 msk till hamstrar, min har fri tillgång, en full skål mat. Det är naturligt beteende att ta med maten till boet och fylla kinderna.

Frosstis
4/20/19, 11:58 PM
#4

Prova strö mat direkt på spånet :) de tycker det är roligt att samla all mat från marken och sen lägga det i boet. Jag gör så med alla mina hamstrar, har aldrig haft matskål åt dem. (Eller mina kaniner).

[Svea&Sabina]2
4/21/19, 9:57 PM
#5

Jag fyller på min hamsters skål när den är tom, vilket den är var fjärde dag ungefär. Innan jag fyller på ny mat kollar jag i hennes hus om hon har mat där i, om hon har mat i huset fyller jag inte på, men om hon inte har mat i huset fyller jag på i skålen.

Hamstrar allmänt
6/22/19, 9:55 PM
#6

Mina hamstrar brukar också ta maten i kindpåsarna och lägga maten i boet. Det är normalt hos hamstrar. 😃

Annons:
hamster.ägare
6/25/19, 6:00 PM
#7

Okej. 

1. I det vilda så lagrade hamstrarna sin mat i sitt bo. Det är det naturliga och de flesta tamhamstrar gör så än idag. Det är helt naturligt och ofarligt. De puttar in sin mat i deras kindpåsar som är STORA och rymmer väldigt mycket. Sen så går det in i sitt hus/bo och lägger det inån kant av sitt bo så att de fåt plats att sova där. PÅ de viset så kan de äta sin mat utan att behöva gå ut XD (lat). HELT NATURLIGT <3

2. Man kan inte ge för mycket Foder utan bara för lite.  Mängden har inget med att de lämnar sin mat i boet. Hamstrar–precis som katter ska ha fri tillgång till sitt "torrfoder". Skålen ska aldrig vara tom utan alltid ha mat i. 

                                                           SÅ NU VET DU !  :3 <3

Cireea
6/25/19, 6:01 PM
#8

#7 Jag har kontaktat dig i PM. 
Du hittar meddelandet längst upp till höger, en orange ikon.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: