Annons:
Etikettguldhamster
Läst 905 ggr
[Annika_hamster]
4/17/19, 8:30 PM

Dricker inte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har idag tagit hem min guldhamster (Harry) och han har inte druckit något alls, har en flaska, ej skål. Vad kan jag göra?

Annons:
Cosmonautens
4/17/19, 9:01 PM
#1

"Nya" hamstrar kan vara stressade under hela processen, från uppfödaren/djuraffären/föredetta ägaren tills hamstern verkligen boat in sig. Vissa hamstrar klarar sig hyfsat bra, anpassar sig snabbt och äter dricker som vanligt. Men några hamstrar kan tycka att det är jobbigare och äter samt dricker på natten när det är lugnt och tyst. Kolla så att vattenflaskan fungerar, och om du är väldigt orolig kan du erbjuda en skål med vatten.

Cosmonautens
4/17/19, 9:02 PM
#2

Du kan även erbjuda gurka, men inte för mycket :)

Cireea
4/17/19, 9:26 PM
#3

Tänk också på att hamstrar är ökendjur, dom behöver varken dricka mycket eller ofta. Oftast syns det knappt när hamstern druckit.🙂

Men gör som #1 säger och testa så att vattenflaskan fungerar. Hamstrar kan känna lukten av vatten så den hittar till flaskan, det behöver du inte oroa dig för. 

Erbjud en bit gurka om du är orolig för vätskebrist.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[E.Ama]
4/18/19, 12:37 AM
#4

Va söt hamster du har fått. Undrar vad det är för teckning/färg? Och fläckiga öron med :O jätte söt.

[Annika_hamster]
4/18/19, 7:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#5

Tack för alla svar, när jag vaknade imorse hörde jag honom dricka så det är lugnt. #4 undrar samma, har ju kollat på olika färgteckningar och så men osäker vad han är. Vet heller inte hur ljus han måste vara för att det ska vara creme färgat och inte gul. Här är lite fler bilder så ni ser om det är någon som är bra på färgteckningar och så.

Elmaa
4/18/19, 10:53 PM
#6

Är du påläst om hamstrar? Buren såg liten ut,kan du skicka en hel bild på den?

Annons:
91Marran
4/19/19, 10:52 AM
#7

Hur stort är hjulet? Har inte sett det sånt Hjul med den färgen innan. Vart köpte du det?

Mvh
Mig

[MelliOO]
4/24/19, 5:39 PM
#8

#5 vilket stort Hjul! Var köpte du det?

Cireea
4/25/19, 10:38 AM
#9

TS är inte längre medlem på iFokus och kan därför inte svara på era kommentarer.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: