Annons:
Etikettguldhamster
Läst 933 ggr
Sasha W
2019-04-14 11:01

Jakten efter en gotländsk hamster

denna tråden skapar jag i syfte att bevisa för folk att finns det ingen uppfödare finns det faktiskt andra utvägar än djuraffären.

Denna tråd kommer handla om min jakt här på Gotland efter en hamster.

på Gotland finns en uppfödare av guldhamster men hon har nästan aldrig kull så där ifrån lär man få vänta ett par år.

vi har även en djuraffär, en riktigt dålig en, som man inte ska köpa ifrån av mer än de vanliga grossist anledningarna, deras hamstrar bor i samma rum som fåglar och syrsor, ljudet stressar dom konstant och guldhamstrarna har nästan alltid wettail.

så jag tänker leta efter en omplacering istället, många räknar ofta bort det alternativet på grund utav hamsterns ålder, men samtidigt handlar det i alla fall för mig inte om åldern på hamstern utan hur den mår genom hela sitt liv.

därför tänker jag att ni kan få följa mig i jakten på en guldhamster på gotland

Annons:
Sasha W
2019-04-14 11:17
#1

la upp en annons igår på fb och frågade om nån hade nån för omplacering.

sent på kvällen igår fick jag napp men såg det inte förrens i morse det är en vad hon påstår vit och svart 3 månader gammal guldhamster hon köpt men sedan var tydligen hennes man ''allergisk'' (gissar att dom bara tröttnade).

han ser fin ut, det verkar bli han…

Sasha W
2019-04-14 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

vilken färg ser han ut att vara?

conversano
2019-04-14 21:49
#3

Svart bandad. Verkligen urgullig😍

Cireea
2019-04-15 06:26
#4

Vilken uppfödare är det på Gotland? 
Tänkte uppfödarnamn alltså 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Denna kommentar har tagits bort.
Sasha W
2019-04-23 19:21
#6

#4 somsagt jag letar omplacering, var den kommer ifrån spelade inte jätte roll. han var tydligen köpt från en person som råkat fått hem en dräktig hona från djuraffärn…

dock försvann personen från fb,….

sedan så klickade jag med en liten hybridtjej som fick följa med hem….

vet nån hur det funkar med att testa för diabetes?

Annons:
Upp till toppen
Annons: