Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 908 ggr
lollopops
4/9/19, 11:55 AM

Hamster som behöver gå upp i vikt

Jag vet inte om fler av er har detta lite omvända problem, jag har en hamster som är ganska smal, inte direkt underviktig men jag hoppas kunna ta en kull på henne och då vill jag att hon ska få lite mer hull så det finns lite att ”ta av” när ungarna väl är i magen. Jag vill ju att hon ska må bra. Hon är lite kräsen med maten och äter inte vad som helst. Har ni några tips på hur man får en hamster att öka lite i vikt? Finns det något Foder för viktuppgång? Jag har inte så mycket erfarenhet så alla tips är välkomna 😊 🐹

Annons:
Elmaa
4/9/19, 12:27 PM
#1

Jag skulle kunna tänka mig solrosfrön,dom har nog mycket fett i sig. Annars kan du köpa laktosfri vispgrädde så när du gör omelett till henne häller du i lite där i. Är inte helt säker på vad hon behöver men jag antar att fett behövs för att gå upp i vikt.

Elmaa
4/9/19, 12:29 PM
#2

Men du är väll kunnig med att avla hamstrar? Du är väll registrerad eller vad man säger.

Cireea
4/9/19, 1:29 PM
#3

Barnmat brukar fungera fint för att få upp vikten på underviktiga hamstrar. Även feta fröer brukar hjälpa.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
4/9/19, 2:28 PM
#4

Testa att höja proteinet och fettet :) solrosfrön, röda linser bland annat.

Mvh
Mig

lollopops
4/9/19, 3:07 PM
#5

#2 Jag är nybörjare i aveln 😊 alla är vi nybörjare någon gång 😉

lollopops
4/9/19, 3:13 PM
#6

Jag försöker ge henne solrosfrön och valnötter men hon vill inte alltid ha det. Även lite torrfoder från katterna men det vill hon inte heller ha. Mina andra hamstrar älskar torrfodret. Ska prova Barnmat och se vad hon tycker 😊 ni vet inget speciellt Foder som är extra fett eller så? Då kan hon ju välja vilka fröer som hon gillar.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
4/9/19, 3:35 PM
#8

Tog bort ena kommentaren då det var en dubbelpost av #6

Ge fröblandningar till fåglar, där brukar det vara varierat med fröer.
Jag tänker att eventuellt äggfoder till fåglar kan vara bra också? 
Testa! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lollopops
4/9/19, 5:13 PM
#9

Jättebra tips! Ska se vad jag kan hitta 😊 tack så mycket allihop 😊

lollopops
4/13/19, 4:48 PM
#10
lollopops
4/13/19, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu ska här testas om hon vill äta Barnmat!

Upp till toppen
Annons: