Annons:
Etikettguldhamster
Läst 795 ggr
Elmaa
4/4/19, 9:32 PM

Sten

Jag gav min hamster en sten och hon gnagar på den ibland? Är det dåligt för henne eller spelar det ingen roll

Annons:
Cireea
4/5/19, 5:55 AM
#1

Vad för sten? En saltsten eller en vanlig sten utifrån?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
4/5/19, 3:01 PM
#2

#1 en utifrån

Cireea
4/5/19, 3:28 PM
#3

Okej, då har vi uteslutit att det är en saltsten/mineralsten i alla fall. 🙂

Har hon bra med saker att gnaga på i buren? Jag tänker att hon kanske försöker gnaga på stenen i brist på annat att gnaga på. Bara en tanke som slog mig när jag läste om ditt inlägg nu.

Annars undrar jag om du är säker på att hon gnager och inte slickar eller försöker stoppa den i kindpåsen för att flytta den? Hur stor är stenen? Hur är den placerad? Kan du lyckas filma när hon gnager på den? 

Jag kan tänka mig att det inte är så bra för tänderna om det nu är så att hon gnager på stenen, dock är det väl mer naturligt än om hon skulle gnaga galler. Jag har aldrig varit med om det här själv så jag spekulerar mest. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
4/5/19, 4:21 PM
#4

#3 hon har alla sorters möjliga gnagleksaker (men inte sånna mineraler däremot). Jag la in småstenar men unna hon gjorde någonting tog jag ut dom för jag var rädd att hon skulle stoppa dom i kinden. Stenen är typ 15 cm. Så den är väldigt stor. Hon gnagar på hennes tuggleksaker så jag tror inte hon känner brist på saker att gnaga på. Om hon fortsätter och gör de länge tror jag att jag tar bort den,men jag tror somsagt det är bättre än galler iallafall.

Upp till toppen
Annons: