Annons:
Etiketthamster
Läst 605 ggr
AnAnd20
2019-03-30 10:03

Vad tycker era hamster (du) om/inte om?

Hej på er!

Jag tycker att det är kul och intressant med trådar som Dagens matBilder på burar och Youtube videos på Hamster hauls är bra som inspiration till hur man själv kan göra. Det är dock få trådar som utvärderar det man har gett till dem, så tänkte att denna skulle kunna vara en sådan tråd. Typ som Mina bästa hamster köp och Mina mindre bra hamster köp, jag har sett liknade ämnen tas upp på Youtube och tycker att det är roligt att se på dem och hoppas att ni tycker det med.  😃

För att det ska bli enklare kan det vara bra att skriva om produkten är till guldhamster eller dvärghamster. Sen kan även en bild (eller en länk till bild) vara kul att se och eventuellt skriva (eller länka till sidan) vart man har köpt produkten. 

Jag kan börja, se min kommentar nedan (det kommer strax):

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Annons:
AnAnd20
2019-03-30 11:11
#1

Jag har för det mesta bara haft guldhamster, så mina saker kommer bara vara för guldhamstrar. Hmm… nu blir svårt att välja, men tror att dessa är i toppen: 

Gungbräda för smådjur
Mina två senaste hamstrar har använt detta som hus istället. Jag tycker att det är toppen att kunna ha det nedgrävt i ströt. Jag brukar placera den under hjulet och det blir perfekt om man har ett lite tjockare lager strö i sin Bur, så slipper man oroa sig för att hamstern kan gräva sig under hjulet och att hjulet då skulle stå ostabilt i buren. Jag vet att det är en gungbräda, men har läst att det inte är så bra med såna eftersom det finns risk för att hamstern kan klämma sig om den inte är under uppsikt. Jag köpte min på Zooplus , den var lite stor som gungbräda, men tycker att min lösning var bra i alla fall.  

Böjbar träbro
Jag tror att många har denna som en av sina favoriter på grund av den kan justeras i många variationer och är ett bra tillägg om man vill ha en Bur som ser naturlig ut. Att tänka på här är bara att se till att pinnarna är så raka som möjligt så att hamstern inte kan fastna med tassarna i mellan pinnarna. Jag har till och med sett att någon har limmat stenar på kortsidan om den ställs på den ledden i buren för att förhindra detta. Exempel på broar här.

Marsvin matskål
Jag har hört/ läst att hamstrar tycker om att sitta i sin mat när de äter.  Det gjorde verkligen ingenting när min kompis råkade köpa fel för att hon inte såg skillnad på en hamster och marsvin.  Sen tycker jag att de är så söta när de sitter i skålen och äter. 

Mungbönor
Min hamster gillar dessa, speciellt om man gro dem och det går fort att göra. Det kan man göra i en glasburk med ett lock som har hål i sig. Det är bara och googla och se hur man gör det.  Bönorna kan man köpa i vilken mataffär som helst. Förpackningen kan ser ut så här.

.Chipsi Extra bokträspån
Jag gillar detta strö eftersom det är väldigt lik alspån, fast mycket ljusare och därför mycket lättare att plocka ut bajs ifrån än med alspån, Sen tycker jag även att det dammar mycket mindre än lättströ. Detta är också köpt från Zooplus, det är första gång jag provar det. Så om någon annan har provat det, får ni gärna höra av er och säga vad ni tycker om det. 🙂

Okej, nu kommer vi till saker jag tycker var mindre bra köp: 

Savic Sputnik hängande hus 
Jag hade hört så mycket gott om detta och ville prova, men ingen av mina hamstrar har gillat den när det varit ihop satt. Jag råkade även beställa fel från Zooplus, jag trodde att det skulle vara i den mindre stor leken, dock var det nog bra för nu är under delen ganska bra som hus och över delen som ett tak/insynsskydd.

JR FARM proteincocktail
Jag borde ha förstått att guldhamstrar inte är så jätteförtjust i torkade insekter. Det är nog dvärgar som  tycker bättre om dessa. Ni hittar dessa på Sea Hund & Katt om ni vill prova det.

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Upp till toppen
Annons: