Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 746 ggr
91Marran
2019-03-26 14:41

Matmängd

Hur mycket ska en dvärghamster äta ungefär på en dag? Har en som hamstrar så vet inte hur mycket hon äter, så kan inte jämföra. Problemet är att den andra äter en liten tesked om dagen. Sen en dag i veckan lite mer. Är det för lite? Hon känns smal men är pigg i övrigt. Hon älskar sin platta över allt annat. Hon får sällan Färskmat då hon bara smakar lite på det och sen låter det va. Bör jag oroa mig?

Mvh
Mig

Annons:
Cosmonautens
2019-03-26 15:00
#1

Man ska nog inte gå efter hur mycket de äter, utan hur hullet ser ut. Är hullet bra är det inga problem, då äter hamstern så den ska. Men om hamstern är lite tunn kanske man ska justera något, lägga till mer protein i maten, ta ut hjulet eller ge Färskmat som nötfärs, ägg osv

Cireea
2019-03-26 15:38
#2

Jag är enig med det Vera skrivit, gå efter hullet och inte mängden mat. Justera fodret och/eller färskmaten om det är så att hamstern känns tunn. 
Rekommenderar att ge en klick Barnmat ett par gånger i veckan så kanske det kan hjälp att få upp hamstern lite i vikt. 🙂 Kanske ge någon extra nöt då det är väldigt fett och kan hjälpa mot dåligt hull.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
2019-03-26 21:32
#3

Ska prova att väga henne dagligen och se om det förendras något med vikten. Får ta och köpa Barnmat och se om det hjälper till lite.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: