Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1537 ggr
Elmaa
3/21/19, 10:13 PM

Luktar kiss?

Hej,min hamster luktar kiss? Har aldrig märkt att hon gjort det förut och hon går på toa i sandlådan,vet inte om hon kissar där hon sover. Har endast en plast grej och den la jag in igår,det är ett rör och jag vet inte direkt om hon hade kissat i de. Vad ska jag göra?

Annons:
Cireea
3/21/19, 10:22 PM
#1

Du kan inte göra så mycket åt det, kanske försiktigt torka pälsen med fuktigt papper eller handduk av något slag. Se om hon kissat i röret eller i huset och tvätta i så fall sakerna. I övrigt är hamstrar renliga djur så det är lite konstigt om hon inte tvättat sig själv efter det kommit kiss i pälsen. 

Hur gammal är hamstern?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
3/21/19, 10:45 PM
#2

#1 hon är 7 månader. Hon har inte kissat i röret och hon sover inte i huset (hon har ett hus men hon sover under en övervåning för det är som ett tak). Hon är toatränad och har sandlåda. Ska försöka tvätta henne men en tandborste,alltså bara hjälpa henne bada i sandbadet.

Elmaa
3/21/19, 11:05 PM
#3

Hur ska magen se ut? Det verkar vara en mörk fläck typ men vet inte om den alltid vart där, men tror inte jag sett den förut,det ser ut som typ damm? Lägger in en video (förlåt för att hon ser stressad ut,hon hatar att ligga på rygg den lilla stackaren.

Cireea
3/22/19, 1:26 PM
#4

#2 Hur mår hon annars? Pigg? Äter bra? Kan du känna om hon känns svullen? 
Om du känner dig orolig bör du besöka veterinären så kan dom se efter eventuell infektion eller sjukdom. Annars kan du avvakta och hålla koll för att se om det händer upprepade gånger. Kan ju varit en engångsföreteelse och därför inget att oroa sig för. 🙂

#3 Den mörka fläcken är vid hennes underliv och så kan det se ut.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Flora2017]
3/22/19, 6:56 PM
#5

Min hamster luktar också kiss emellanåt har nu kommit på att det är han hus det lutar ifrån eftersom han har matförråd, toa & säng på samma ställe😂 Kanske är varför sin hamster oksp luktar men vet inte

Elmaa
3/22/19, 8:01 PM
#6

#5 ja det tror jag faktiskt också. #4 Hon är pigg och äter och så, men alltså hur känns en hanster när den är svullen? Och det svarta är alltså inget att oroa sig över?

Annons:
Elmaa
3/22/19, 9:13 PM
#7

Hon luktar inte kiss. Det är något annat. Alltså ingen brunst lukt. Jag har aldrig känt brunst lukt från henne,men det kan vara det om lukten kan komma några dagar efter kanske?kan det vara så?. Annars tror jag det hänger ihop med att hon har det svarta i underlivet och att det har något med saken att göra. Båda sakerna upptäckte jag två dagar efter att hon brunstat

Elmaa
3/23/19, 1:46 PM
#8

Snälla svara på frågorna jag oroar mig!

Cireea
3/23/19, 2:27 PM
#9

Jag skulle uppsökt veterinär om det är varken kiss eller brunst. Då kan det handla om en infektion.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: