Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 780 ggr
Silkys
2019-03-17 13:08

Sjuk hamster

Hej min hamster är sjuk. Han var svårväckt igår brukar vara nyfiken komma ut men sov djupt och andades häftigt. Han har klick ljud och låter rosslig piper när han är ute och går. Äter och dricker har han gjort. Även sprungit i sitt Hjul tvättat sig och badat i sanden. Kan det vara lunginflammation eller förkylning? Ringde veterinären nu som tyckte man skulle åka in. Det är dock söndag och ett akutbesök kostar flera tusen? Alla veterinärer där jag bor är stängda så måste åka långt iväg till djurklinik. Imorgon finns en klinik där jag bor runt hörnet men vågar man vänta? Tacksam för tips och råd. Någon som varit i samma situation? Vad kostar akutbesök för hamster? Han kanske behöver antibiotika?

Annons:
[Flora2017]
2019-03-17 13:12
#1

Aldrig hört om detta men tanken som kommer upp är att din hamster kanske börjar blir gammal, Hur gammal är den? Äter,dricker & går på toa som vanligt? Vilken art är det guld,dvärg,robbe,kines? Köpt på djuraffär ?

[Flora2017]
2019-03-17 13:13
#2

Tror akutbesök brukar kosta runt 500-1000 kr utan antibiotika mm, Upd gärna om hur det går,

91Marran
2019-03-17 13:15
#3

Jag hade åkt in direkt. Har man en hamster så ska man ha sparpengar till veterinär. Vet inte inte om du har det dock, men det kommer att kosta en hel del. Jag hoppas att vad du än väljer att det kommer att gå bra :)

Mvh
Mig

Cireea
2019-03-17 13:22
#4

Jag skulle också åkt in omgående. Har man köpt ett djur så har man också tagit på sig ett ansvar. Åk in med en gång istället för att vänta. Din hamster mår uppenbarligen inte bra och behöver hjälp.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Silkys
2019-03-17 13:53
#5

Hej Han är endast 6 månader. Vit Sibirisk dvärghamster köpt på arkenzoo. Han har bajsat hårt så ingen diarré. Äter, dricker, putsat sig sprungit i sitt Hjul inatt. Har ringt två veterinärer den ena via app doktor hon den andra akut veterinär sa att det kommer kosta 2600:- Har ni erfarenhet vilken som är bästa veterinären i Stockholm? Vill allt ska bli så bra som möjligt.

[Flora2017]
2019-03-17 14:01
#6

Jag skulle rekommendera djurkliniken i rogslagstull som verkligen är toppen med smådjur dom öppnar dock på måndag kl 07:00 annars skulle jag säga södradjursjukhuset vet dock inte om dom tar emot gnagare

Annons:
[Flora2017]
2019-03-17 14:04
#7

Vet inte om du kan vänta till måndag men annars skulle jag åkt till rogslagttull var själv där med min hamster och dom var superbra, Jättesnälla mot djuret, informerade bra ol vad dom gjorde och vad som var fel, Och dom är allrabäst på smådjur tycker jag

[Flora2017]
2019-03-17 14:06
#8

Finns även doctrovet tror jag det heter som ligger i Huddinge men det öppnar oksp på måndag. Hoppas det hjälpte lite, Och hoppas det går bra med din lilla hamster

91Marran
2019-03-17 14:24
#9

2600 är inte farligt i pris.

Mvh
Mig

Cireea
2019-03-17 14:49
#10

#5 2600 var rimligt med tanke på att det är helg och antagligen att det då blir en akuttid? 🙂 Jag tycker det låter som ett bra pris i alla fall. 

Jag bor inte i Stockholm så kan tyvärr inte hjälpa, men ser att andra givit bra råd. 

På tal om "sibirisk dvärghamster" så är det inget som existerar. Det är något påhittat. Du har mest troligtvis en Hybrid mellan campell och rysk vintervit. Ville bara uppmärksamma det. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

BicaFokus
2019-03-18 18:37
#11

Skulle åkt in också, har innan valt att avstå då min hamster var väldigt gammal och trodde inte det gick att göra något. Förstår nu att jag inte skulle gjort det men mådde bara så dåligt. Men eftersom han inte ens ett år så är det ett absolut. Till och med efter 1,5 år så är det fortfarande det! Men efter erfarenhet så tycker jag också roslagstull är bäst med smådjur precis som #6 och #7 sa. Har dock aldrig tagit en hamster dit, utan endast marsvin. Ett besök kostar 700 kr per 15 min vad jag vet. Lycka till i alla fall, hoppas det hjälpte!

91Marran
2019-03-18 20:11
#12

Hur har det gått?

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: