Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 684 ggr
Jag och mina djur : )
3/15/19, 3:59 PM

Sålt mina hamstrar, orolig!

Hejsan! Förra helgen sålde jag mina två hamstrar. En hane och en hona, båda hybrider som bodde i varsin Bur. När jag sålde dom sa jag att de inte kunde gå ihop pågrund av kön osv. och hen sa "då får de gå isär". Idag när jag frågade hur det gick sa hon att det gick jättebra. Att de nu bor tillsammans i en Bur, sover tillsammans och hen har ändrat på mina rutiner som jag berättade om och jag tror att hen har bytar Foder också. Blir så orolig att något ska hända när de bor tillsammans osv. men känner ju inte att jag kan skriva vad jag tycker så jag verkar som en besserwisser typ. Vad tycker ni? 😣

Annons:
Cireea
3/15/19, 4:07 PM
#1

Tyvärr är det ju så att när du sålt hamstrarna så är dom sålda. Den nya ägaren har rätten att ändra på rutiner, Foder, burar och ja.. allt.

Det du kan göra är att föra en diskussion om riskerna med att dom bor tillsammans. Inte bara skador men också eventuella bebisar. Jag tycker det låter lite som att dom medvetet satt ihop dom för att få ungar eftersom dom vet att det är två olika kön på hamstrarna. 😐

Hur gamla är hamstrarna?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jag och mina djur : )
3/15/19, 6:03 PM
#2

Båda över ett år, vilket väl är lite för gammalt?

Cireea
3/15/19, 6:16 PM
#3

#2 Ja, det är för gammalt för en första kull. Förhoppningsvis blir det inga ungar men det finns ju en viss risk.. 😐Väldigt ansvarslöst av den nya ägaren.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: