Annons:
Etikettkinesisk
Läst 816 ggr
[Flora2017]
2019-03-15 13:21

Vilken hamster bur är bäst

Hej tänkte köpa en Kinesisk hamster men undrar vilken Bur som är bäst för just den rasen eller vad man ska säga, Så om ni har några tips på bra Bur så skulle det uppsattas

Annons:
Cireea
2019-03-15 13:23
#1

Samla 130-liter tyckte jag fungerade toppen till min kinesiska hamster. Fanns gott om plats för allt som behövdes. Om man borrar små  hål kan man hänga upp saker på väggar och tak också. Väldigt uppskattat! 

Bara för att uppmärksamma: det är olika arter, inte raser. 🙂
Det är en viktig skillnad som vi måste vara duktiga på att peka ut så det blir rätt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Flora2017]
2019-03-15 16:13
#2

Ok hittade bara inte ordet så skrev raser men är samla tillräckligt stor för in hamster känns kite litet?

Cireea
2019-03-15 16:17
#3

En 130-liters samla låda är stor nog åt en hamster, ja. Dessa används av massor av hamsterägare, bland annat många uppfödare, då de är billiga men i bra storlek. 

Sen finns det givetvis situationer där hamstrar inte kan bo i en samla för att de exempelvis gnager sönder lådan eller behöver mer utrymme. Alla är ju individer och man behöver anpassa buren utifrån individen. Jag har använt 130-liters lådorna till majoriteten av mina guldhamstrar och dom har trivts. Några få har behövt större akvarium istället och då får man anpassa det behovet. 

En Kinesisk hamster är betydligt mindre än en guldhamster så jag anser att en 130-liters är en stor och rymlig Bur för arten. 🙂 Men du avgör helt själv vad du vill ha för Bur till din hamster. Tycker du en samla är för liten får du nog se efter ett större akvarium eller kanske en detolf?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Flora2017]
2019-03-15 16:52
#4

Ok men då blir det nog en sån👍🏼

Upp till toppen
Annons: