Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1467 ggr
Elmaa
3/13/19, 10:51 PM

För mycket godis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på dans idag,och kom hem till att min storasyster ska ha försökt bonda med min hamster genom att ge hennes godisar till henne. Mamma och jag hade pratat om billies diet innan så mamma skämta och sa att hon inte fick ge henne dom. Då skämta jag och sa,jo två om dagen får man ge men helst en. Senare kom min syster in och var rädd att billie skulle dö. Jag tror inte hon kommer göra det men min syster kan inre så mycket om djur. Min syster hade tydligen gett henne mer än 5 godisar då hon inte hållt koll på räkningen. Godisarna har socker i sig. Jag är lite arg för hon är ändå 3 år äldre än mig och borde läsa innan hon gör något. Hamstern är min, men min syster är så ivrig med henne och vill att hon ska älska henne direkt vilket glr att billie hatar henne mer och mer. Men nu till frågan. Billie är guldhamster,en hona,och vi har aldrig gett mer än 2 godisar om dagen (tror däremot inte jag ska ge varje dag efter detta). Kan hon få diabetes nu efter dethär. Känner att jag kommer spy så orolig jag är just nu. Min syster har verkligen skrämt upp mig. Godisarna är ”tiny friends farm lovelies”.

Annons:
Elmaa
3/13/19, 11:10 PM
#1

Föresten,der står på paketet 1-2 godisar per dag

ThatPie
3/13/19, 11:39 PM
#2

De får inte diabetes av att få lite väl mycket godis en gång, är som med människor (med viss typ av diabetes). Det måste hålla på ett tag. Så inget att oroa sig för! Så länge det inte händer allt för ofta :)

Kex!
3/14/19, 8:13 PM
#3

Eftersom att det var så pass många godisar finns det chansen att din hamster hamstrade en eller flera av dem. Jag skulle personligen inte vara allt för orolig.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]2
3/15/19, 6:23 PM
#4

Jag skulle inte vara orolig om hamstern fick 3 fler godisar än vanligt.

Upp till toppen
Annons: