Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 848 ggr
Johanzzons
2/23/19, 4:35 PM

Hamster

Hej! Köpte en dvärghamster från en djuraffären för lite drygt en vecka sedan och har nu märkt att den kliar sig väldigt mycket och blir lite orolig över detta finns det någon som är kunnig eller har något tips vad man kan göra så får ni jätte gärna skriva det! :)

Annons:
Cireea
2/23/19, 5:45 PM
#1

Kan vara eventuell ohyra, skulle tagit med den till veterinären för en koll.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Johanzzons
2/23/19, 6:33 PM
#2

#1 är det verkligen möjligt att det kan vara ohyra när jag bara haft den i ca en vecka? :/

silverfiisk
2/23/19, 7:09 PM
#3

#2 Ja, varför inte? Isåfall har den antagligen fått med sig det från djuraffären. Man ska helst inte köpa djur från djuraffärer eftersom dom oftast inte har koll på eventuella sjukdomar osv. Jag tycker att du ska göra som Cireea sa, ta hamstern till en veterinär. Bättre att kolla en gång för mycket än för lite. Lycka till och hoppas att det blir bra :)

Johanzzons
2/23/19, 11:07 PM
#4

#3 Får ta och göra det men finns det några mer symptom på att det kan vara ohyra? :)

conversano
2/26/19, 7:10 AM
#5

Flagnade hud, platta rödkantade utslag, myggbettsliknande utslag, rödaktig hud, klåda, håravfall, etc. är alla symptom på ohyra. Ibland kan man också rätt ock slätt se saker krypa runt i pälsen eller på inredningen.

Johanzzons
3/3/19, 8:23 PM
#6

Min hamster har inget av dom symptomen, han kliar sig bara väldigt mycket

Annons:
Cireea
3/3/19, 8:26 PM
#7

Du bör ändå uppsöka veterinär för att utesluta ohyra eller exempelvis allergi..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: