Annons:
Etiketthamster
Läst 1376 ggr
Jag<3Hamstrar
2/22/19, 3:41 AM

era döda hamstrar<3

Vet att det är ett känsligt ämne men om ni har lust kan ni gärna berätta lite om era hamstrar som gått bort, berätta hur gammla dem var,personlighet,art,färg osv.

Jag kan börja 

Min första hamster hette Julia, hon var en mörkbrun guldhamster köpt på djuraffär, hon var lite över 2 år gammal, man märkte på henne att hon började bli gammal,hon hade svårt att gå osv, men hon var inte sjuk, en dag när jag skulle fixa hennes Bur och byta vatten osv, tog jag ut henne, och hon kändes kall och tung, jag höll henne i min hand och sa mina sista ord till henne. Jag höll i min hamster när hon tog sina sista andetag och jag såg henne, det var hemskt men ändå på något sätt ''mysigt'' att jag fick säga det jag ville till henne sedan slickade hon på mina fingrar innan hon somnade in.

Annons:
-Aida-
2/22/19, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är Fluffen, han gick bort för ett år sen. 😭

Han var omplacering för att han inte gick att hantera som de ville, han kom från början från en djuraffär så han var en Hybrid. Han gick aldrig att hantera och plocka upp så han var inte lämplig för barn så det var bra att de ville omplacera. Han bodde i en glasbur på mitt köksbord och kom alltid fram när jag lagade mat, han fick alltid lite gott att äta. Otroligt social liten snubbe fast man inte fick plocka upp han så kunde man prata med honom och han satt och lyssnade. När han var 2½ år såg jag att han inte gjort några nya fotspår i sanden eller i matskålen, de visade sig att han gått bort, blev otroligt ledsen. 😭

[Svea&Sabina]2
2/22/19, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är Vilda <3 Omplacering som jag köpte för 1 år sedan och hon gick bort i somras, jag hann bara ha henne i ca 5 månader innan hon gick bort.. Hon var 1 år när jag köpte henne och jag var superglad! Hon var helt underbar, men kunde nafsa på handen i buren. En sommareftermiddag gick jag till akvariet för att fixa vatten och jag såg blod i spånet, så jag lyfte på huset och det var massor med blod i huset. Jag ropade på mamma och vi tog ut henne på bordet och ringde veterinär men ingen hade öppet eller svarade. Hon blödde från rumpan/underliv och orkade knappt gå. På kvällen låg hon hopkurad och kunde knappt gå alls. Morgonen därpå fick vi tag på en veterinär och de sa att dom kunde operera eller avliva, så vi valde avlivning eftersom hon var gammal och jag tyckte inte att hon skulle behöva genomgå en operation som kunde ge skador i framtiden. Vi åkte in till veterinär på morgonen och tog bort henne. Jag vågade/ville inte gråta framför min pappa eller veterinären så jag höll tårarna inne, men i bilen påväg hem brast det. Tårarna kunde inte sluta rinna. När jag kom hem ställde jag lådan med henne i på min byrå och kollade på bilder på henne. Jag var förstörd. Jag klarade till början inte av att begrava henne, så hon fick stå i mitt rum några timmar innan jag kände att det var dags. Jag och min mamma begravde henne bredvid mina andra hamstrar och hon fick även sin favoritboll/leksak med sig. Jag klarade inte av att begrava henne så min mamma fick gräva och jag höll i lådan. När jag väl begravt henne så behövde jag gå in direkt för jag kunde inte sluta gråta. Jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv, det kändes som att mitt hjärta skulle sluta funka. Dagarna efter var jag lika förstörd och kunde inte prata för jag var så förstörd. Jag klarade inte av att städa ur akvariet på 2-3 veckor för det var så jobbigt. Älskade Vilda! Jag saknar dig <3

Kex!
2/23/19, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Castor 

Art: Guldhamster

Färg: Sobel

Hårlag: Långhår

Född: 28 agusti 2016 

Död: 3 november 2018 

Castor var min första hamster och jag hade inte kunnat få en bättre hamster ❤️ Castor var lugnet själv och lätt en göra precis vad man ville med honom så länge som han fick sin starkt älskade Barnmat haha. Han var verkligen den typiska hanen och var lay back 😃. Han älskade att utforska och inte ens när han var rädd bet han mig utan pep endast. Castor fick en kull veckan innan han gick bort och alla ungarna är underbara på sina egna sätt precis som honom.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Kex!
2/23/19, 10:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sombra 

Art: Guldhamster

Färg: Creme

Hårlag: Korthår

Född: 20 Januari 2017

Död: 9 Januari 2019 

Sombra var verkligen min drömhamster. Första gången jag såg henne på Ericas hemsida blev jag alldeles kär haha. Hon var sötheten själv och i april 2017 fick jag bli hennes fodervärd. Sombra var alltid en bestämd dam med hennes egna åsikter som hennes halvbrors dotter Ygritte har ärvt. Det tog ett tag för mig att förstå mig på henne men efter det så var vi goda vänner :) Kommer alltid sakna denna lilla tjej ❤️

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Jag<3Hamstrar
2/24/19, 11:12 PM
#5

Så söta och små älsklingar ni haft, dem kommer alltid finnas med oss oavsett om man inte ser dem <3

Upp till toppen
Annons: