Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

era döda hamstrar<3

2019-02-22 03:41 #0 av: Jag<3Hamstrar

Vet att det är ett känsligt ämne men om ni har lust kan ni gärna berätta lite om era hamstrar som gått bort, berätta hur gammla dem var,personlighet,art,färg osv.

Jag kan börja 

Min första hamster hette Julia, hon var en mörkbrun guldhamster köpt på djuraffär, hon var lite över 2 år gammal, man märkte på henne att hon började bli gammal,hon hade svårt att gå osv, men hon var inte sjuk, en dag när jag skulle fixa hennes bur och byta vatten osv, tog jag ut henne, och hon kändes kall och tung, jag höll henne i min hand och sa mina sista ord till henne. Jag höll i min hamster när hon tog sina sista andetag och jag såg henne, det var hemskt men ändå på något sätt ''mysigt'' att jag fick säga det jag ville till henne sedan slickade hon på mina fingrar innan hon somnade in.

Anmäl
2019-02-22 08:43 #1 av: -Aida-

Här är Fluffen, han gick bort för ett år sen. Storgråter

Han var omplacering för att han inte gick att hantera som de ville, han kom från början från en djuraffär så han var en hybrid. Han gick aldrig att hantera och plocka upp så han var inte lämplig för barn så det var bra att de ville omplacera. Han bodde i en glasbur på mitt köksbord och kom alltid fram när jag lagade mat, han fick alltid lite gott att äta. Otroligt social liten snubbe fast man inte fick plocka upp han så kunde man prata med honom och han satt och lyssnade. När han var 2½ år såg jag att han inte gjort några nya fotspår i sanden eller i matskålen, de visade sig att han gått bort, blev otroligt ledsen. Storgråter

Anmäl
2019-02-22 09:42 #2 av: [Svea&Sabina]2

Här är Vilda <3

Anmäl
2019-02-23 10:09 #3 av: Kex!

Castor 

Art: Guldhamster

Färg: Sobel

Hårlag: Långhår

Född: 28 agusti 2016 

Död: 3 november 2018 

Castor var min första hamster och jag hade inte kunnat få en bättre hamster Hjärta Castor var lugnet själv och lätt en göra precis vad man ville med honom så länge som han fick sin starkt älskade barnmat haha. Han var verkligen den typiska hanen och var lay back Skrattar. Han älskade att utforska och inte ens när han var rädd bet han mig utan pep endast. Castor fick en kull veckan innan han gick bort och alla ungarna är underbara på sina egna sätt precis som honom. 

// Lova

Medarbetare Hamster Ifokus 

Anmäl
2019-02-23 10:12 #4 av: Kex!

Sombra 

Art: Guldhamster

Färg: Creme

Hårlag: Korthår

Född: 20 Januari 2017

Död: 9 Januari 2019 

Sombra var verkligen min drömhamster. Första gången jag såg henne på Ericas hemsida blev jag alldeles kär haha. Hon var sötheten själv och i april 2017 fick jag bli hennes fodervärd. Sombra var alltid en bestämd dam med hennes egna åsikter som hennes halvbrors dotter Ygritte har ärvt. Det tog ett tag för mig att förstå mig på henne men efter det så var vi goda vänner :) Kommer alltid sakna denna lilla tjej Hjärta 

// Lova

Medarbetare Hamster Ifokus 

Anmäl
2019-02-24 23:12 #5 av: Jag<3Hamstrar

Så söta och små älsklingar ni haft, dem kommer alltid finnas med oss oavsett om man inte ser dem <3

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.