Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1108 ggr
Elmaa
2019-02-20 14:22

Tappade henne

Hej! Jag råkade precis tapp min hamster under tiden jag tog ut henne ur buren. Hon hamnade på benen och verkade inte bry sig speciellt,hon ramlade från kanske en halv meter. Jag tog upp henne och hon verkade var normalt,hon pep ingeting och går runt som vanligt,hennes tänder har jag inte sett än däremot. Hon visar inga tecken på att hon har ont men jag är ändå rädd. Har ni tappat ers guldhamstrar någon gång och vad hände då? Snälla var inte arga på mig dethär har hänt för första gången nu och aldrig mer.

Annons:
Calcifer
2019-02-20 14:31
#1

Nu vet jag inte hur pass tåliga hamstrar är så tänker inte uttala mig om hon kan vara skadad. Men må inte allt för dåligt för att du råkade tappa henne, sånt kan hända vem som helst hur försiktig man än är. Jag har råkat trampa båda mina katter på svansen och ja man känner sig dålig efter men som sagt, det är sånt som händer. Jag hoppas ingen blir arg på dig och var inte arg på dig själv. Djur, oavsett storlek, kan så lätt råka slinka ur ens grepp av misstag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

-Aida-
2019-02-20 14:34
#2

Det pinsamma hände när jag jobbade i djurbutik och tappade en hamster på golvet framför en kund som skulle köpa hamster. Storgråtergissa om jag dog inombords… cirka 154864646531 gånger om..Skäms Du är inte ensam om att tappa hamstrar, dom är hala som tvålar ibland, min sambo tappade min hamster när jag nyss hade fått den, han tog ingen skada.  
Håll koll efter:
- Ifall den kurar ihop sig
- Plötsligt blir arg eller nedstämd
- Går konstigt eller inte går alls
- Slutar äta

Dom flesta hamstrar jag bevittnat har inte tagit skada alls av att man tappat dom, kompisar jag haft när jag var barn hade hamstrar, dom stackarna blev tappade ibland och fick stå ut med ganska mycket.
Det är inte heller ovanligt att föräldrar tappar sina barn i golvet, hur illa de än låter så händer det oavsett djurslag eller människa.

Elmaa
2019-02-20 14:56
#3

#1 ja jag känner mig verkligen som en dålig ägare men det känns samtidigt bra att veta att många kännt så,har lugnat ner mig lite nu men jag var bara så stressad för jag Ska åka bort senare idag och kommer inte kunna se henne men hon verkar må lika bra som alltid som tur är.

Elmaa
2019-02-20 15:01
#4

#2 tack för att du berättar om hur dom beter sig om dom är sjuka, Hon har inte visat något av det än och det har nog gått en timme nu. Ska hålla utkik nu om något händer senare men hon hoppar runt så ofta i buren så jag tror hon är van vid att ramla lite här o där bara inte från samma höjd. Tack också för historian du berättade, jag trodde nästan ingen tappade sina hamstrar haha.

Upp till toppen
Annons: