Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1090 ggr
mimao
2/17/19, 5:52 PM

Vilken bur är bäst?

Hej! Jag kommer att köpa min kompis guldhamster och få med hennes Bur (den ser ut som den på bilden men bilden är lånad från google) Jag undrar om jag borde ha kvar den eller om jag borde köpa en ny, jag tänkte isåfall köpa lådan från biltema som är 14cm längre i botten än samla. Vad är bäst? Fördelar/nackdelar?☺️ 

*Bild borttagen av admin* 

Annons:
[Svea&Sabina]2
2/17/19, 6:49 PM
#1

Jag skulle ha bytt Bur direkt till en mycket större. Buren på bilden är alldeles för liten

91Marran
2/17/19, 7:13 PM
#2

Buren du har på bilden är bättre till en dvärg. Hade en sådan till min första guld och man måste ta bort ett plan för att ha plats för ett Hjul. Vart finns buren? Intresserad av att köpa den om du byter Bur. Eller vad kostar det att frakta.

Mvh
Mig

silverfiisk
2/17/19, 7:41 PM
#3

Jag skulle inte använda den där buren. Dels är den för liten, och sen ska man helst inte ha gallerburar eftersom hamstrarna kan klättra och ramla ner. Jag vet inte vad det är för mått på lådan du menar, men är den tillräckligt stor så är en sån mycket bättre än buren på bilden. Jag vill även påpeka att man inte får ta bilder från Google (eller någon annan sida) utan tillstånd från den som äger bilden. Nu kanske du har frågat om lov, men jag tänkte att det är bra att påminna iallafall då jag har sett att många tar andras bilder.

Cosmonautens
2/17/19, 8:36 PM
#4

Burar som är på längden och är av galler är absolut inte något att ha. Hamstrar har riktigt dålig syn och kan lätt trilla ned, de ska därför helst inte ha något plan och större golv yta. Galler ha många nackdelar, hamstern kan klättra och falla ner -bryta ett eller två ben. Ett beroende kan börja om hamstern börjar gnaga på gallret, det kan dels vara riktig jobbigt att lyssna på men såklart kan tänderna förstöras rejält. Rekommenderar dig att byta Bur så snabbt som möjligt och skaffa t.ex största samla lådan (130 liter) från Ikea… Kostar 169kr tror jag.

mimao
2/17/19, 8:47 PM
#5

Jag har inte köpt hamstern än men den tuggar inte på gallret eller klättrar inte nu. Samlalådan kostar 218kr med frakt och Biltemas kostar 350 utan frakt och är en större plastlåda än samlan så det blir nog att jag köper den då👍🏻

Cireea
2/17/19, 10:55 PM
#6

Mimao, jag råder dig till att läsa på om reglerna här på sajten. Det är inte tillåtet att under några omständigheter ta bilder från google hur som helst. Använder man andras bilder här inne ska man dels ha ägarens tillåtelse och det ska också framgå tydligt att man fått tillåtelse att använda bilden.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Flora2017]
2/18/19, 10:31 AM
#7

Vad jag ser så finns det ingen bild

Cireea
2/18/19, 1:27 PM
#8

#7 Den är ju borttagen, vilket också framgår i ursprungsinlägget längst ned.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mimao
2/19/19, 11:31 AM
#9

Ja okej jag förstår det nu men det är väll bara att ta bort bilden och sen är det inget mer med det.

silverfiisk
2/19/19, 1:23 PM
#10

#9 Det är väl bra att vi informerar om vad som gäller, så att det inte händer igen. Det var ju inget illa menat mot dig :)

Upp till toppen
Annons: