Annons:
Etikettguldhamster
Läst 737 ggr
Elmaa
2/1/19, 10:23 AM

Dricker inte vatten

Jag har haft min billie i några veckor nu men hon hittar inte till vattenflaskan! Ibland så lägger jag lite jordnötsmör på den och leder henne till den,då kan hon blrja dricks men sen hittar hon den inte igen. Jag har mätt om hon druckit något när jag varit borta men då är det alltid lika mycket vatten kvar. Vi ger henne Färskmat varje dag och då get jag henne gurka varje gång för att hon ska få i sig vatten. Jag testade ha vatten i en skål eftersom att jag vet att vissa små hamstrar gärna dricker ur den,men hon doppar bara näsan och nyser till lite när hon ska se vad det är. Hur ska jag göra,jag vill ju att hon ska dricka vatten!

Annons:
Elmaa
2/1/19, 10:25 AM
#1

Oj,förlåt för alla stavfel jag kollade inte igenom texten,hopps ni förstår vad jag tänkte skriva

[Svea&Sabina]2
2/1/19, 10:36 AM
#2

Man ser oftast inte när en hamster druckit i flaskan, men i en vattenskål ser man. Min hamster har skål och flaska för hon dricker ur båda. Varje dag är skålen halvfull med vatten. I början drack hon inte vatten för hon var i ett nytt hem och osäker. Samma sak med mina kaniner, dem drack ingenting de första veckorna (som jag såg). Ha vattenskål och flaska, men en liten skål. Jag har en ljushållare från IKEA till min. https://m2.ikea.com/se/sv/p/glasig-vaermeljushallare-klarglas-00259141/

Cireea
2/1/19, 10:46 AM
#3

Jag kan försäkra dig om att din hamster hittar till flaskan. Dom har ett utmärkt luktsinne och kan känna lukten av vattnet. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Chinesecrestedlover
2/1/19, 11:05 AM
#4

Färskmat varje dag = innehåller vatten, plus att din hamster hittar säkerligen flaskan som #3 skriver. Man ska tänka på att hamstrar inte kräver speciellt stora mängder vatten med tanke på att de är"ökendjur" dvs. det kan mycket väl vara så att din hamster får i sig fullt tillräckligt från sitt färskfoder, speciellt om den ofta får gurka.

Elmaa
2/1/19, 12:55 PM
#5

#2 hur är din hamster när den dricker ur skålen? Kan hon nysa till lite eller dricker hon bara vanligt

Elmaa
2/1/19, 12:56 PM
#6

#3 ibland hittar hon dit och så men hon fattar inte att det finns vatten i,hon luktar lite på röret och går iväg

Annons:
Elmaa
2/1/19, 12:58 PM
#7

#4 ja jag ger henne gurka helatiden så jag vet att hon får vatten i sig men jag har hört att dom kan få diaré om man ger dom gurka För ofta ):

Namiko
2/1/19, 3:27 PM
#8

Du ger både Färskmat och gurka, det är inte så konstigt att hon inte dricker ur flaskan eftersom hon får i sig allt vatten hon behöver från maten.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Svea&Sabina]2
2/1/19, 4:18 PM
#9

#5 Hon dricker och smaskar haha

Chinesecrestedlover
2/1/19, 4:23 PM
#10

#6 Hon kanske kollar efter om det var något intressant men när hon inser att det bara är vatten och hon inte är törstig så går hon iväg. Inte konstigt alls. Hon får i sig vätska via sin mat redan (speciellt eftersom du ju ger gurka vilken består av typ. 96% vatten) och blir då antagligen inte speciellt törstig.

Upp till toppen
Annons: