Annons:
Etikettguldhamster
Läst 821 ggr
Elmaa
2019-01-31 16:19

Hamster som brunstar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lyckats komma på vilken dag min lilla billie brunstar,hon gör det som dom flesta andra var 4 dag. Jag känner aldrig någon speciell doft däremot. Men grejjen är att det är just brunstdagen som hon blir så himla lugn på. Jag kan ta upp henne o gosa upp till 3 timmar utan att hon vill gå ifrån. Hon vrider och vänder på sig då och då för att göra det mer mysigt,men jag måste klapp henne för att hon inte ska gå. Det är som en reflex,så snappt jag slutar klappa i 5 sek vänder hon sig mot mig och undrar varför jag slutade. När jag stryker min hand ner till svansen känner jag hur det liksom vibrerar genom hennes ryggrad. Jag avlar inte eller något,jag har en hamster och det är hon. Hur är era hamstrar när dom brunstar?

Annons:
[Svea&Sabina]2
2019-01-31 20:23
#1

Mina hamstrar har aldrig brunstat, inte kaninerna heller. Vilken ålder brukar djur brunsta? Min hamster är ca 6 månader.

Cosmonautens
2019-01-31 20:24
#2

När mina dvärghamstrar brunstar är det ingen skillnad när jag hanterar dem, men min förra guld blev jätte lugn i famnen! Dock klappade jag inte för mycket på hennes bak, då jag har för mig att det inte är så bra…

Cosmonautens
2019-01-31 20:25
#3

#1 De kan börja brunsta från och med 5 veckor, om inte tidigare.

Elmaa
2019-01-31 22:35
#4

#1 jag köpte min hanster nör hon var tre månader och nu e hon ungefär fem, jag antar att din isånnafall kanske kommer blrja brunsts snart. Jag vet inte hur ofta kaniner brunstar,vissa djur brunstar ju bara 1 gång om året.

Elmaa
2019-01-31 22:37
#5

#2 oj,varför är det dåligt att klapp dom på baken?

Cosmonautens
2019-02-01 07:34
#6

#5 Har bara för mig att jag läst det någonstans, men kommer inte ihåg! Tror det var något om att det släpps ut så mycket hormoner…. Jag har faktiskt ingen aning, men det verkar inte stå något sånt på vanliga hamster sidor så det är väll jag som läst falsk info:)

Annons:
Kex!
2019-02-04 10:51
#7

Min första hona (Sombra) stank när hon brunstade och brustande "ordentligt". Min andra hona Lilith har endast brunstat "ordentligt" några få  gånger när jag väl upptäckt att hon brunstar  och även då är det knappt någon brunst om man jämför med Sombra. Ygritte min yngsta hona har jag aldrig upptäckt brunstande. 

Hos kaniner (honor) ska man ej klappa dem när de brunstar och inte heller annars över ryggen då det släpper ut så många hormoner i deras kroppar. Jag vet inte hur det är för hamstrar men försöker undvika att hantera mina honor när de är i "hög brunst" förutom när jag förflyttar dem.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]2
2019-02-04 13:25
#8

Min hamster är jag osäker på ålder, men hon var ca 4 månader när jag köpte henne och det var i augusti. Hon har inte brunstat, inte mina andra djur heller.

Upp till toppen
Annons: