Annons:
Etiketthamster
Läst 676 ggr
Ms. Werngren
1/31/19, 6:59 AM

Leksaker

Hej! Jag har lite idétorka då jag vill uppdatera min ena hamsters Bur med lite leksaker/ klätterställning osv och min andra bara biter på gallret även fast hon bor i en samla och en dina medium. Vad kan jag köpa? Vad har ni och vad gillar dom överlag? Tacksam för svar.

Annons:
-Aida-
1/31/19, 7:37 AM
#1

Jag ger bara sånt som kan ses som naturligt och främjar naturligt beteende, aldrig haft problem med stressade hamstrar. De naturligt sätt klättrar inte heller, de är ju rätt klumpiga och trillar lätt av.
De har naturligt sätt olika rum för olika ändamål under jorden där de förvarar mat och sover. En sån här lite nergrävd i bottenmaterialet skulle främja naturligt beteende för de olika rummen de gillar.
https://www.zooplus.se/shop/produkter_efter_djur/hamstrar/191299/279206 

Annars grävtorn. Jag ger bara kartonger och sätter toarullar i hålet som ingångsrör och utgångsrör, jag har nåt hus i trä men dom föredrar kartongerna, trähuset är bara för att ställa vattenskålen ovanpå så de inte kommer spån i de, helst bygger de då boet under trappan om de finns, annars struntar de i huset. Kartongerna är små som te-förpackningar, de har visat att de gillar små kartonger bäst hos mig, man kan sätta ihop toarullarna så de blir ett rörsystem mellan kartongerna också.
Man kan också strö ut maten över bottenmaterialet så de får leta efter sina frön.
Hamstrar kan va lite knepiga eftersom de leker ju inte som andra djur kan göra, de är mer utforskare i jakten på mat och grävare.

Upp till toppen
Annons: