Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 495 ggr
Hamsterägare122
2019-01-29 06:36

Seg ung hamter

Hej Igår kväll var hanv väldigt aktiv han fick va ute i lek boll lekhage samt var i min famn för första gången. Sedan när jag skulle sova klättrade han upp i taget i galler buren sen trillade ner flera gånger så jag satte in hans Hjul (brukar inte ha de inte för att han är helt tokig i det och är bra ca10veckor gammal) och han sprang. Nu på morgonen så satt han i hjulet, tror nästan han somnat där. och så skulle jag ta ut ham men han rörde sig knappt han bara vände på sig och sen gick ut med halva kroppen och sen stanna så jag puttade ut rumpan och så hade hag lagt lite godis för att locka ut honnom men han bara smakade bara putte lite sen stod helt still ganska länge över om jag höll på och krafsa i spånet. Efter det här de när han ”vakna till lite” gick han ganska segt in i sitt hus. Han brukar då springa som en galning i hjulet så tanken var att ta ut det med jag somnade 😓 kan detta bara vara att han är trött och hade somnat i hjulet? Eller ska jag till Vetrenär ? Jag ska avskriva och se i eftermiddag/kväll ifall han är piggare. Någon som vet vad detta kan vara? Hjälp

Annons:
silverfiisk
2019-01-29 08:29
#1

Jag tror att han bara var trött. Väcker du honom ofta? Försök att inte göra det isåfall. Håll lite koll på honom så du ser om han blir som vanligt igen. Fortsätter han att vara trött och slö så skulle jag kontakta en veterinär för rådgivning.

Hamsterägare122
2019-01-29 09:16
#2

Han väckt honnom en gång dessa 2/3 veckor och de var på kvällen. Skulle iväg nästa dag så var tvungen att kolla att det inte var kiss i huset. Tack för svar. Han kom ut ur sitt hus sen och var piggare så som han brukar vara på morgonen han är ju piggast på kvällen, men gillar att få gurka och morot på morgonen😆

Upp till toppen
Annons: