Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster

Smal guldhamster / hjulberoende

2019-01-28 22:13 #0 av: Anna_282

Hej. Har en guldhamster som är beroende av sitt hjul. På sista tiden har han blivit ganska smal och jag misstänker att hans överdrivna springande i hjulet spelar in. Har provat att göda honom med diverse godsaker samt ta ut hjulet men då blir han extremt rastlös och hoppar mot kanterna för att försöka ta sig ur buren. Han får komma ut i rasthage varje dag, men är fortfarande superrastlös i buren utan sitt hjul. Han har en stor bur (Ikea vitrinskåp) och han klättrar upp och ner i taket på den. Vad kan jag mata honom med för att få upp honom i vikt? Hur ska jag tänka angående hjulet i buren eller ej? 

Anmäl
2019-01-29 11:41 #1 av: Vera27

Lägg in massa strö, leksaker, kartonger m.m så han har något att göra. Ge honom barnmat, ärtor, kokt kyckling, mjölmask... :)

https://cosmoshamstrar.weebly.com/

Anmäl
2019-01-29 12:05 #2 av: 91Marran

Hur ser värdena ut på fodret?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.