Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 935 ggr
Sasha W
2019-01-26 21:44

Något Förhastat Men Godhjärtat

Hej! Idag fick jag ett sms av min kompis där det stog "vill du ha min hamster? Varning hon är lite jättejobbig" och som den vän jag är säger jag ja :) Men jag har inte haft hamster på 3 år och då vi inte har ikea på gotland kan jag inte direkt gå och köpa en detolf, dock har jag aventuellt hittat någon som ger bort ett hyfsat stort akvarium. Hon bor just nu i en duna mini vilket enligt mig är aldeles för litet så jag skyndar mig med att få tag i något större. Tur för mig är attt jag har ett fryst paket bunny dvärghamster dröm i frysen som ska tinas upp så hon blir av med det mindre bra "Vita Menu" fodret, tanken är att jag ska blanda 35% och 65% bunny dvärghamster dröm då jag vet att dvärghamster dröm är det bästa men harry hamster innehåller en del grejjer jag saknar i bunny…. Så nu får ni bomba mig med hamsterinfo för jag minns inget mer haha, får sitta o sträckse erins animals men svenska tips hjälper ju Positivt är att jav fick en hel flyttkarton med hamsterhus och leksaker och skålar, tills vidare försöker jag göra hennes tid i duna mini så berikande som bara är möjligt tills akvariet kommer och jag byggt ett tak(har en ungkatt som är väldigt nyfiken men har ställt och sattfast buren i en hylla så hon inte kan se hamstern, vill inte att hon ska bli skrämd) De har bara haft henne sen jul och inte hunnit ge henne ett namn så namnförslag är ju välkommna…..

Annons:
[Flora2017]
2019-02-07 15:29
#1

Kan tipsa om ett bra Foder sol jag själv använder till mina 2 små hamstrar Versele laga hamster & gerbil complete Kyckling och äpple Heter maten och är jätte bra helfoder till hamster, Ge mycket färsämat men bara det hamstern tål så googla på mat hamster kan pta så kommer det upp en hel lista, Använd inte plast saker i buren då det inte ger bra ventilation och hamster kan börja bita på det, Lär den att gå på lådan så blir det lättare att städa buren sen Eftersom att du ska ha akvarie sen antar jag att du måste byta vattenflaska så om du har möjlighet kan du börja träna redan nu. Och lite tips på hamsternamn Vad mina hamstrar har heter Musse , Curre, Cocos , Smulan Lite flera namn Kiwi, Chip , Piff ,Puff, Nasse, Ådi,

Sasha W
2019-02-09 15:46
#2

#1 tusen tusen tusen tack <3

Upp till toppen
Annons: