Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1407 ggr
HamsterJulia
1/19/19, 3:39 PM

Åka bort lämna en hamster ensam!

Hej! Mitt ända problem innan jag få skaffa en hamster är att om man skulle åka bort! Jag fattar att man inte kan lämna en hamster själv en vecka! Men hur ska jag göra? Vad har ni gjort?

Annons:
ThatPie
1/19/19, 3:47 PM
#1

#0 Jag brukar antingen få någon annan i familjen att passa (som inte ska med) eller någon vän till mig.

silverfiisk
1/19/19, 3:56 PM
#2

#Som #1 sa, fråga någon i familjen eller en vän. Finns det någon uppfödare i närheten så kanske den kan se efter hamstern några dagar? Vet även att vissa djuraffärer erbjuder att ta hand om smådjur när man reser bort, men då vet man ju inte hur bra dom sköts om.. Hittar man ingen som kan passa hamstern så får man helt enkelt låta bli att åka bort eller låta bli att skaffa ett djur.

lollopops
1/19/19, 5:41 PM
#3

Jag har kompisar som har eller har haft hamster förut, dom brukar sitta hamstervakt åt mig. Jag kände en person som hade hamster och skulle åka bort, då var det en klasskompis mamma som ville ta hand om hamstern, så har man tur kan man hitta en kompis förälder som vill.

hildaored
1/26/19, 10:36 PM
#4

Om vi säger att du ska vara borta under en helg så går det faktiskt ganska bra att lämna hamstern. Så länge den har tillräckligts mat och vatten. Det är trots allt bara en natt som du inte är där och gosar!

Cireea
1/28/19, 12:58 PM
#5

#4 Nej. Om du åker på en fredag och kommer hem söndag så måste hamstern fortfarande ha tillsyn under lördagen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Chinesecrestedlover
1/28/19, 8:27 PM
#6

Enkelt…jag åker nästan aldrig bort, haha😉 

Familjemedlemmar? Släktingar? Vänner?  

Har allt som oftast haft någon familjemedlem eller släkting som passat mina djur om jag behövt åka bort. Vid några enstaka tillfällen hade jag dock en vän som tog hand om mina djur när jag var borta och ingen familjemedlem eller släkting hade möjlighet (det var dock för extremt många år sedan).  

Jag åker dock  som sagt ytterst sällan bort, var borta mycket mer som barn/tonåring (familjesemester) men då hade jag släkt som passade "mitt zoo". 

Ska jag åka bort nu så är det familjen som passar…men som sagt jag är mest hemma och tar hand om "mitt zoo" själv. Har de senaste åren på sin höjd varit borta över en helg…men det måste ha varit för flera år sedan nu, haha. 

Att hitta någon som är villig att passa EN liten hamster lär ju inte vara alltför svårt, de är ju inte så krävande…om man å andra sidan har ett "zoo" hemma🤪 (hundar, papegoja, smågnagare av olika arter, reptiler, fiskar m.m.) så kan det vara lite krångligare, haha.

Annons:
Upp till toppen
Annons: