Annons:
Etikettguldhamster
Läst 465 ggr
selmaab
1/14/19, 11:28 AM

Kan det vara fler ungar?

Jag plockade upp min hane Musse (kommer fortsätta kalla honom för han eftsom jag inte vet säkert nu) och märkte att han var väldigt rund om magen. Igår kväll fnys/pep han en gång i boet och gjorde detsamma nu idag. Tror jag satte  de i egna burar  runt 5 veckor och nu är de 6 veckor. När jag höll i honom lite senare drog han typ ihop sig i min hand och pepfnös igen. Är jätte jätte orolig för att det skulle vara fler ungar för han är för det första alldeles för ung så han skulle förmodligen inte överleva. Sen vet jag inte vad jag skulle göra men fler ungar..

Finns det tecken man kan kolla efter ifall det är ungar? Kan han bara ha varit tjock och typ fått lite av bomaterialet i nosen?

Är verkligen jätte orolig för min lilla bebis. Även om jag kan ha förväxlat honor med hanar så satt de i samma Bur som de andra ungarna som det såg likadant ut på.    

Han är ganska stor för att vara hane också. Vad kan jag göra om det skulle vara ungar. Borde jag ta honom till en veterinär?

Annons:
selmaab
1/14/19, 11:33 AM
#1

(kan också tillägga att inga spenar syns)

Cosmonautens
1/14/19, 11:57 AM
#2

Kan du fota hamstern överifrån och under ifrån? Om han inte går med på att du håller honom så han visar magen, lägg honom i något genomskinligt för att fota under!

selmaab
1/14/19, 12:02 PM
#3

#2 aa de kan jag göra. han gick nyss o la sig bara så kan jag vänta en stund? vill inte väcka honom

selmaab
1/17/19, 10:52 AM
#4

hej

Jag hade inte möjlighet att ta något foto dagen jag skrev dethär inlägget eller och inte heller de tre närmsta dagarna efter. Tycker magen börjar försvinna lite efter jag rensade ut boet lite pga att de luktade väldigt illa. Försvann då mycket mat från boet och det blev lättare att kontrollera hur mycket han åt. Om det varit ungar borde de ha kommit nu. Ville bara uppdatera lite så du vet varför jag inte tog någon bild. även om han hade ungar och gick lite över tiden så hade väll spenar synts och magen hade knappats blivit mindre.

Upp till toppen
Annons: