Annons:
Etikettguldhamster
Läst 655 ggr
[Svea&Sabina]2
1/11/19, 7:14 PM

Få hamstern rumsren

Hej! Har ni tips på hur man får sin hamster rumsren? Min guldhamster kissar och bajsar i huset, men händer att hon kissar i sandbadet. Alltså använder hon huset som toalätt för hon orkar inte gå upp och gå i sanden (tror jag) Det hade varit skönt att inte behöva ta bort all papper hon boat in sig i varje vecka.

Annons:
Namiko
1/11/19, 7:51 PM
#1

Det är tyvärr helt normalt att hamstrar kissar i huset och man kan testa att ha ett hus med flera olika rum i (på samma våning) så blir det mer naturligt för hamstern. Då kan hon ha ett rum att sova i, ett som matförråd och ett som toa. Det är inte säkert att det fungerar, men kanske värt att testa. Det är ju inte hälsosamt för hamstern att sova bland kisset.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Grace2009
1/11/19, 7:52 PM
#2

Det var inget jag övade med min hamster på något vis, men hon hade sin toalett precis utanför huset så det var lättåtkomligt, även när man vaknar upp och var lite småsömnig 😉 Har du möjlighet att flytta hennes toalett nära huset och se om det hjälper?

[Svea&Sabina]2
1/11/19, 7:53 PM
#3

#2 Jag kan ställa toaletten bredvid huset :)

Upp till toppen
Annons: