Annons:
Etiketthamster
Läst 664 ggr
Solen3
1/9/19, 3:47 PM

Vilken hamster för allergiker

Hej. Är guldhamster eller dvärghamster allergivänligast?

Annons:
zickan
1/9/19, 3:59 PM
#1

Nej. Ingen bättre än den andra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

lolove_animal
1/9/19, 4:09 PM
#2

egentligen är man inte allergisk mot själva hamstern utan mot vissa tillbehör och kisset. Jag har hört att hanar skulle fälla mindre eftersom de oftast har mindre päls. Det finns pappers-strö att ha i botten! 

sedan är det ju lite olika från person till person, en del blir jätte allergiska medans andra allergiker inte känner av något alls! Det kan vara bra att testa låna hem en hamster nån vecka och testa!😉

hildaored
1/9/19, 4:33 PM
#3

Min mormor är väldigt allergisk mot alla pälsdjur så när vi skaffade dvärghamster (campbells) var vi lite rädda att hon skulle vara superallerhisk… men det funkade ändå! Visst är hon lite småallergisk men det funkar än så länge. Min mamma och moster hade guldhamster som barn och den var hon jätteallergisk mot. Jag tror att bara man städar buren ofta och håller det rent så är det nog ingen fara. Min kompis har också hamster (vintervita) fast hennes pappa är allergisk så funkar det bra. Hoppas mina erfarenheter var hjälpsamma!!!

hildaored
1/9/19, 4:33 PM
#4

Min mormor är väldigt allergisk mot alla pälsdjur så när vi skaffade dvärghamster (campbells) var vi lite rädda att hon skulle vara superallerhisk… men det funkade ändå! Visst är hon lite småallergisk men det funkar än så länge. Min mamma och moster hade guldhamster som barn och den var hon jätteallergisk mot. Jag tror att bara man städar buren ofta och håller det rent så är det nog ingen fara. Min kompis har också hamster (vintervita) fast hennes pappa är allergisk så funkar det bra. Hoppas mina erfarenheter var hjälpsamma!!!

Upp till toppen
Annons: