Annons:
Etikettroborovski
Läst 757 ggr
[Flora2017]
1/8/19, 10:55 AM

Roborovski problem

Hej Jag ör 2 st hamstrar en robor och en guldis, Och på senare tid när jag fått min guld så har jag känt att jag mer och mer glömmer bort min lilla robo, Eftersom att guldisen kan vara uppe i handen så blir det att jag är med honom mycket mer, Medans en robo måste vara i en LEKBUR/hage och då blir det att jag lite glömmer honom så jag har honom uppe ca 0-3 gr om dagen om gulden har jag uppe ca 2-10 gr om dagen, Har ni några tips på vad man kan göra? Typ hur man tämjer robo så man kan ha den i handen eller liknande, Sorry för långt inlägg men känner att jag måste göra något åt detta Tacksam för svar

Annons:
[Svea&Sabina]2
1/8/19, 11:02 AM
#1

Håller du på med hamstern 10 gånger om dagen? Jag sätter bara ned handen i buren ca 2 gånger och släpper ut henne på golvet ca 1 gång i veckan. Hon vaknar ca 10 på kvällen och därför hinner jag oftast inte hålla på med henne. Det ända jag gör med min hamster är att ta ut den på golvet och sätta ned handen i buren en gång om dagen. Du är absolut inte med din hamster för lite.

[Flora2017]
1/8/19, 12:29 PM
#2

Aa men inte ha uppe honom i 1 timme men typ sätta ner handen i buren goda lite med honom så han bli van vid mig ( haft honom i 2 veckor ) Och min robor måste jag alltid ha i en Bur eller i en boll annats springer han iväg, Han rymde en fån och det tog 45 min att hitta och fånga honom (Roborovskin ) Så finns det nått sätt att tämja honom så han blir så lungan att man kan ha honom i handen ?

[Svea&Sabina]2
1/8/19, 4:10 PM
#3

#2 Kan du inte ha en hage eller ett rum till hamstern? Min hamster fick vara i en hage förut men hon klättrar över, så hon får vara på hela golvet i mitt rum.

[Flora2017]
1/8/19, 6:13 PM
#4

Jaaaamen gud vad smart!! Jag ska ju göra om mitt rum nu så jag kan ju säkra mitt rum så han kan springa där!

[Svea&Sabina]2
1/8/19, 7:28 PM
#5

#4 Toppen!

Upp till toppen
Annons: