Annons:
Etiketthamster
Läst 718 ggr
Anna_282
1/5/19, 4:45 PM

Flytta hamster mellan två olika hem?

Jag har en fundering. Min dotters kompis vill skaffa en hamster men då hon alternerar mellan sina föräldrar som bor på olika ställen (ca 1 h resväg varje helg) vill hon ta med sig hamstern när hon åker mellan föräldrarna. Jag känner mig osäker på om det är en bra ide, vad tycker ni som kanske har mer erfarenhet?

Annons:
Cosmonautens
1/5/19, 5:09 PM
#1

Jag har skilda föräldrar och ska snart flytta, jag kommer bo 2 veckor hos båda föräldrarna för att inte hamstrarna ska bli allt för stressade med flytt fram och tillbaka. I burarna hos mina föräldrar kommer nästan stå orörda så de känner igen doften när de flyttar mellan burarna, men måste ju tillslut byta spån (dock blir det väll varannan månad beroende på hur snutsigt, annars i vanlig ordning byter jag 1 gång i månaden. Har stora burar och då behöver man inte byta så ofta). Jag kan inte svara på rak arm på om det låter som en bra/dålig idé. Antar att man skulle kunna försöka och ta med lite spån från ena buren till den andra så doften sitter kvar, och om hamstern verkar stressad så kanske hamstern få endast bo hos en förälder. Är det guldhamster eller dvärghamstrar hon funderar på? :)

Anna_282
1/5/19, 6:54 PM
#2

#1 Tack för ditt svar. Hon verkar mest vara inne på guldhamster vad jag förstår.

Cosmonautens
1/5/19, 9:55 PM
#3

#2 Okej, glöm inte att informera henne om att köpa från seriös uppfödare så hon kan diskutera det med uppfödaren och få tips! :)

Upp till toppen
Annons: