Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1002 ggr
selmaab
2019-01-02 23:30

farligt med mossa?

Hej

Jag har läst på andra trådar som frågar samma sak men inte exakt det jag undrar. Många skriver att det går att ha mossa i buren så länge som man lägger in i frysen/kokar. Jag har mossa i min trädgård men undrar om det finns risk för att det ska följa med sjukdomar som t.ex. harpest. Har utekaniner som inte någonsin har drabbats av något sådant så jag tror inte att det finns något sådant hemma hos mig. Finns det någon risk att hamstern drabbas av något ifall det skulle vara något? Vet ju att många har det men vill vara säker. Om det finns något, kan man på något sätt få bort det från mossan?

Annons:
Cosmonautens
2019-01-03 01:58
#1

Frysa mossan och lägga in i ugn:)

selmaab
2019-01-03 10:12
#2

#1 försvinner risken för sjukdomar då? har plockat mossa från trädgården igår, så det har legat över natten i frysen, hur länge ska man ha i ungen då? hur varmt?

Cosmonautens
2019-01-03 14:06
#3

Ja, eventuella sjukdomar försvinner. Det är nog inte så stor chans att något sprids eller att något är kvar på mossan. I ugnen så vet jag faktiskt inte vilken grad man ska ha… Antingen på låg värme för att inte bränna mossan, men då kanske den behöver vara längre inne i ugnen. Eller på hög värme men en kort stund i ugnen, men risken är väll att mossan bränns:/

selmaab
2019-01-04 14:06
#4

#3 tack :)

Upp till toppen
Annons: